Uvljus och MH ramp

#1 - 29 oktober 2005 09:20
Hello!

Hur länge borde man ha uvljuset "brinnande" ^_^

Funderar på att använda en mhramp till mitt malawikar vad tror ni om detta?

Mvh: Patrik Dahlberg
#2 - 30 oktober 2005 14:38
[QUOTE=Dallert]Hello!

Hur länge borde man ha uvljuset "brinnande" ^_^

Funderar på att använda en mhramp till mitt malawikar vad tror ni om detta?
[/QUOTE]

UV-C hade jag kört dygnet runt och reglerat flödet igenom det om det nu är en kraftfull variant..

MH Woot.. Go baby Go!.. Det är klart att du skall ha det.. Om du nu klarar värmen och kan orka med ljuset så blir det kanonsnyggt i alla kar.. Det är det enda sättet att få fram det förföriska glittret i vattnet.. Se till att hålla koll på din temp och att inte köra MH:n för länge i uppstart så att du bränner ditt kar..
#3 - 30 oktober 2005 15:11
ja, den ligger på 25W blir nog att komplitera med ett ytterfilter som pumpar i alla fall 500L/H

Borde man ha mh rampen brinnande samtidigt som "den vanliga" rampen?
#4 - 30 oktober 2005 16:49
[QUOTE=Dallert]ja, den ligger på 25W blir nog att komplitera med ett ytterfilter som pumpar i alla fall 500L/H

Borde man ha mh rampen brinnande samtidigt som "den vanliga" rampen?[/QUOTE]

Tja.. Jag hade tänt den vanliga rampen på morgonen typ kl 09:00.. Kickat igång MH:n runt 12 kört den i 30 min eller så.. Sen när allt är igång kan du väl köra MH:n typ 4 timmar mitt i intervallet.. Dvs. 11-14. Det vanliga ljuset skall du ha igång under tiden som svar på din fråga.. Men vad vet jag.. Jag e ju ingen ljusexpert.. :)
#5 - 30 oktober 2005 21:37
Jao, det låter ju rätt bra faktiskt. Undrar om man omöjligt skulle kunna ha den på längre. Om man kanske gör som du säger tills man är uppe i 6/8timmar om dagen.

Annons