[quote=Henreb]Kan inte Eldbukar vara ett alternativ. Kan dock vara ute på hal is (eller trottoar ;D) med mitt förslag.
Micke A; blir inte Salvinin för stor för ett 250 kar?[/quote]
Eldbuken tror jag är för snäll för zebrorna, men de kan å andra sidan gilla varandra för mycket, så att de korsar sig. Men har man ett par av varje, så bör de hålla sig till den egna arten.
Tropfrog: Nej, men man kan kalla den vit zebraciklid. Att kalla den elfenbensciklid kan få kunden att tro att det är en egen art, när det egentligen bara är en avelsform. Nybörjare blir nog förvirrade, och osäkra på vad det egentligen är de har köpt. Affärer verkar rent allmänt vara bra på att hitta på egna godtyckliga populärnamn, som t.ex den vita formen av sorgmanteltetra, kommer inte ihåg exakt vad affären kallade den, regnbågstetra tror jag. Och läste i en tråd om en som jag fattade det hade köpt vita sorgmanteltetror under namnet glada änkan (affären hade tänkt glad i motsats till sorg, vit i motsats till svart, antar jag), som är ett redan existerande namn, på en helt annan fisk. Albinopaletter brukar t.ex säljas som guldpaletter, vilket får dem att låta exklusivare än de är, och som om det vore en egen art. Samma med albinoformen av regnbågshaj, som jag har för mig att jag sett under namnet guldhaj.