Vad är det för algätare jag har? När jag köpte den för några år sedan så sa de i affären att det var en Leopardmal.
I början åt den alger som bara den. Nu är den lat, är endast aktiv om nätterna, typ 12 - 15 cm lång.
Medicinugglan skrev:
Jag tycker det är konstigt att akvarieaffären skulle sälja på mig en fisk som blir så stor när den skulle bo i ett 80 liters akvarium.
Visst krävs det en utbildning för en person i varje affär men den är enbart på 16 + 16 timmar och på den korta tiden hinner man inte lära sig så mycket - och edefinitivt inget om artkännedom. Det är nu också lite krångligare att lära sig allt om akvariefiskar än om kebaber. Dock så finns det knappast en enda av de traditionella "L-malarna" som passar i ett 80-lters akvarium så detta borde de veta.Medicinugglan skrev:Finns det någon typ "Alvarieskola" för zoobutiker så man kan se ifall de är kunniga inom sitt ämne. På de flesta kebabkiosker sitter det ju ett diplom på väggen att kebabkocken har gått någon utbildning på två dagar och är godkänd.