Kan vara en hona då. Jag har ett par, och min hane har inte lika mycket blå prickar som hanen på bilden. Honan har bara några få blå prickar på huvudet, se´n är hon svart.
Jag köpte 3 stycken såna på Djurmagasinet och dom som jobbade där hade fått dom av nån kille så dom visste inte heller namnet. Men jag har 3 stycken sådana och 2 av dom är jättemörka och en (den största) är mer ljus med mycket mer fläckar än dom andra.
Haka inte upp dig på antalet blå prickar, utan kolla mer på kropps och huvudformen. Om du scrollar ner min första länk, så ser du fler bilder, bland annat på en hona.
FredrikW
#7 - 6 mars 2007 21:46
Okej. Men på dom Jacke Dempsey jag har sett så har dom inte orange kant på ryggfenan. Men den kanskr försvinne när dom blir äldre? Ska försöka fixa bild till imorgon så får vi se.
De ska ha röd eller kanske rödorange kant på ryggfenan.
FredrikW
#9 - 6 mars 2007 22:01
Okej. Dåligt av affären i så fall att inte veta hur en Jack Dempsey ser ut. Dom visste ingenting om fisken sade dom. Men ska försöka fixa bild till imorgon så kan vi säkert konstatera att det är en Dempsey :)
Det ser ut att vara en hane och en hona. Hanen är den större, med fler blå prickar. Han är även något kraftigare. De är dock inte på långa vägar fullvuxna.
FredrikW
#15 - 7 mars 2007 16:49
Okej. Färdigväxta är dom absolut inte nej då den stora är ungefär 8cm. Hur blir dom när dom blir större, färgmässigt?