Vad är det för fel?

#1 - 11 juni 2009 15:53
Hej har haft många guppy i mitt akvarium nu men de flesta har typ dött av antaligen för gammla eller att det är sniglarna som äter på dem men det är inte det som jag vill ha råd om.
Ps mina guppy nu lever väldigt bra.
Mitt problem är att jag har en neon som är jätte svullen på buken och ena slamsugaren blev så och dog, min guppy hona samma sak men min neon lever och jag vet inte om det är någon sjukdom som härjar i akvariumet.
Vill ha svar så snabbt som möjligt vill hälst inte riskera de andre om det skulle smitta.

Tack i förhand.:confused:
Snälla Hjälp Mig!
#2 - 11 juni 2009 21:44
Står fjällen ut är det risk för bukvattensot, och då är det lindrigast att ta bort fisken. Kolla bland sjukdomarna här på Zoopet om du får några uppslag:).
http://zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=38
#3 - 11 juni 2009 21:46
Eftersom du inte berättar nångonting om förhållandena så gissar jag istället..... Du har en väldigt hög bakteriehalt pga du matar för mycket och byter för lite vatten och har en för litet akvariefilter (filteryta)! Detta klarar fiskar inte av och de kan inte stå emot den massiva attaken från den kolossala mäng bakterier...
#4 - 12 juni 2009 17:27
åheim skrev:
Eftersom du inte berättar nångonting om förhållandena så gissar jag istället..... Du har en väldigt hög bakteriehalt pga du matar för mycket och byter för lite vatten och har en för litet akvariefilter (filteryta)! Detta klarar fiskar inte av och de kan inte stå emot den massiva attaken från den kolossala mäng bakterier...

Jag svarar bara så här....................
Mina fiskar mår bra.[:(!]
#5 - 12 juni 2009 17:27
ansjo skrev:
Står fjällen ut är det risk för bukvattensot, och då är det lindrigast att ta bort fisken. Kolla bland sjukdomarna här på Zoopet om du får några uppslag:).

http://zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=38

Tack!:)
#6 - 12 juni 2009 17:32
Tack!:)

Jag tror inte det är det för den äter som vanligt och jag matar mina fiskar med foder 2 gånger om dagen och har snyggt och rent akvaruim som det blomstrar bra i.
Tror någ jag löst problemet med det såg nämligen på en sida om just deta och de skrev att den hade fått för mycket mat.
Så jag har fixat det med att mata en liten nypa foder morgon kväll iget mer.
Tack endå
Guest
#7 - 12 juni 2009 18:15
Jag svarar bara så här....................

Mina fiskar mår bra.[:(!]

Får ja fråga vrf du gjort en tråd där det står att fiskarna är sjuka om dom mår bra?
#8 - 12 juni 2009 21:56
Jag tror inte det är det för den äter som vanligt och jag matar mina fiskar med foder 2 gånger om dagen och har snyggt och rent akvaruim som det blomstrar bra i.

Tror någ jag löst problemet med det såg nämligen på en sida om just deta och de skrev att den hade fått för mycket mat.

Så jag har fixat det med att mata en liten nypa foder morgon kväll iget mer.

Tack endå
Det var skönt att det var så enkelt, kanske lite för lätt orsak då man själv ofta ser det från den lite mörkare sidan när någon ber om hjälp:).

Narii skrev:
Får ja fråga vrf du gjort en tråd där det står att fiskarna är sjuka om dom mår bra?

Kanske för att hon trodde det?

Annons