Hej alla kunniga akvarister!
Jag är verkligen nybörjare och har en fråga som nog kan anses oerhört korkad. Men kan någon berätta för mig vad detta är för slags fisk? http://www.kornhult.com/fisk/fisk.jpg
Mycket tacksam för svar!
/Rosengren
zoomi skrev:jag tycker det bestämt ser ut som en segelfensmolly, hannen iallafall, honan är jag lite mer osäker på, antingen silvermolly eller en segelfensmolly.
Limia1 skrev:De ljusa är också segelfenor. Har sett en hel del av den där typen i butikerna på sista tiden. Några är helgula, medan andra har ljusare kropp, med mer gult i fenor och stjärt. Kanske är en ny avelsform, med en viss variation.
Riktigt vackra är de också, de ex. jag har tittat på, har sett friska och frodiga ut.
MVH/Anita
ja dem första 40 va lite kul men nu efter 150 så är det mindre skoj....:(Ralle_ciklid skrev:Japp det är segelfensmolly köpte sådanna förra veckan. En var med yngel den har fött nu o det är runt 40 yngel riktigt kul faktiskt. Det är en väldigt fin fisk tycker ja.:D
åheim skrev:ja dem första 40 va lite kul men nu efter 150 så är det mindre skoj....:(