Vad är detta för fisk?

#1 - 3 augusti 2008 14:43
Har tre utav dom här firskarna. Jag köpte dom för drygt 1 och ett halvt år sedan. Sen dess har den lokala affären inte haft några såna fiskar inne. Vore tacksam om jag fick veta vad de är för fisk, ser ju typ ut som nån sorts tetra men å andra sidan så är jag inte så fruktansvärt kunnig som en del andra på detta forum.

http://ircpics.tristess.nu/bilder/members/1217774376972.jpg

har tre utav dom varav två har röd stjärt som den på bilden, den andra har ljus smått genomskinlig gul stjärt.
#2 - 3 augusti 2008 15:37
Tror det är en blodfenstetra men inte säker.
#5 - 3 augusti 2008 18:04
Råder inga tvivel om att de är Rödstjärtsrasbora jag äger.
Tack xD
#6 - 3 augusti 2008 18:56
Vill du ha fler kan du höra med din akvariebutik om de kan ta hem några stycken :)
#7 - 3 augusti 2008 20:39
Jag tycker den liknar Dvärgkardinalfisk. Hur lång är den? Tror kardinalerna är mindre än de tetror som föreslagits.
#8 - 3 augusti 2008 20:46
Dvärkardinal har en svart fläck på stjärtfensroten som varken MeKaLs fisk eller Rasboran har så jag tippar oxå på Rasboran.
#9 - 3 augusti 2008 21:23
Jo jag är 100% säker på att de är en rasbora. Jag har nog funderat över de sen ja köpte dom.. För jag köpte lite fisk och sen slängde jag med dom där bara för att ha några fler utan att kolla vad de var för fisk, såg bara 15:- haha :D

Nina: din fisk på din bild eller? Iaf så är de en grymt snygg firre!
#10 - 3 augusti 2008 21:33
MeKaL skrev:

Nina: din fisk på din bild eller? Iaf så är de en grymt snygg firre!

Japp.. Levde dock inte så länge :(. Men fin var den. Tror den var avlad lite hårt eftersom den hade ganska extrema drag.

Annons