Vad är detta för mal?

#1 - 29 mars 2006 14:22
Hej!

Var in på djuraffärn idag och såg en liten rolig mal men jag hittar den inte i artbeskrivningen. Stod Ottocinclus som namn på den. Någon som vet vad det kan vara.

Tack på förhand!
#2 - 29 mars 2006 14:28
har du testat o googla den?
ja får fram massa svar i alla fall, även bilder.
#3 - 29 mars 2006 14:30
[quote=wolfgirl82]Hej!Var in på djuraffärn idag och såg en liten rolig mal men jag hittar den inte i artbeskrivningen. Stod Ottocinclus som namn på den. Någon som vet vad det kan vara.
Tack på förhand![/quote]

Otocinclus är en bra algätare som trivs bäst när dom är några stycken. Läs om dom här på Zoopets artbeskrivning.
#4 - 29 mars 2006 14:32
Det stavas med ett "T"! Den vanligaste förekommande är "vittatus"
#5 - 29 mars 2006 14:58
Tack! Det är Otocinclus vittatus. Hmm kanske skulle ner o skaffa sig några. Blev sugen på det. Dom var rätt coola tycker jag.
#6 - 29 mars 2006 16:19
Här är det snabba ryck. Var ner och köpte två (till att börja med) så nu väntar dom på att få komma ner i akvariet :)
#7 - 29 mars 2006 16:31
[quote=wolfgirl82]Här är det snabba ryck. Var ner och köpte två (till att börja med) så nu väntar dom på att få komma ner i akvariet :)[/quote]

Lycka till med dina ottosar! Dom är verkligen trevliga fiskar, och effektiva! :p

Tänk på att stödfodra dom med algtabletter om du inte har så mycket alger. Men ge dom inte för mycket extramat, då blir dom slöa och äter inte så mycket alger...
#8 - 29 mars 2006 16:38
Det ska jag komma ihåg att göra. Gör jag redan med amanoräkorna så algtabletter har jag redan hemma :)

Annons