Vad är gulesäcken??

#1 - 22 januari 2008 17:15
Det står att hanen ligger på äggen i 5 dagar sen att det tar 14 dagar innan gulesäcken är borta.... vad menas med det? kan man flytta dom innan gulesäcken är borta?
#2 - 22 januari 2008 17:25
Gulesäcken är deras mat de första dagarna. Det är näring och sånt som får de att överleva. Jag skulle helst inte flytta dem, men jag tror inte dom dör om du gör det. :-)

Har du fått en massa yngel? :-)
#3 - 22 januari 2008 18:06
Destroy skrev:
Gulesäcken är deras mat de första dagarna. Det är näring och sånt som får de att överleva. Jag skulle helst inte flytta dem, men jag tror inte dom dör om du gör det. :-)

Jag vet inte ens om jag har fått några yngel, har inte vågat kolla efter, men hanen har legat precis på samma ställe i en trång liten grotta nu ett par dagar, men jag ska kolla.
#4 - 22 januari 2008 18:19
Destroy skrev:

Har kollat nu, där var yngel, men inte en massa, ca 20 st en del simma ut när jag skulle ta upp grottan, nu vet jag vad gulesäck är för något. ett par hade fortfarande den kvar men dom flesta hade inte det.
#5 - 22 januari 2008 18:29
Gulesäcken är det samma som äggulan i t.ex ett hönsägg, bara det att kycklingen har gjort slut på den innan den kläcks.
#6 - 22 januari 2008 20:36
Precis! :-D
#7 - 22 januari 2008 20:37
Bra jämförelse där också :-D ++

Annons