Vad är rimligt pris?

#1 - 13 september 2005 19:23
hej,

har ett 160L alurams kar som ja ska köpa. Vill nu höra vad ett rimligt pris kan tänkas vara? Karet är trasigt. En ruta som måste bytas. Med följer ett äldre ytterfilter(eheim), Lysrörsramp med lysrör, doppvärmare, luftpump med filter om det önskas, håv stenar sand mm finns oxo om önskas.

kom med förslag på vad jag kan betala för detta!!
#2 - 13 september 2005 19:28
[QUOTE=gladys]hej,

har ett 160L alurams kar som ja ska köpa. Vill nu höra vad ett rimligt pris kan tänkas vara? Karet är trasigt. En ruta som måste bytas. Med följer ett äldre ytterfilter(eheim), Lysrörsramp med lysrör, doppvärmare, luftpump med filter om det önskas, håv stenar sand mm finns oxo om önskas.

kom med förslag på vad jag kan betala för detta!![/QUOTE]
Högst 500.Man kan ju nästan få sådana.
#3 - 13 september 2005 20:01
[/QUOTE]
Högst 500.Man kan ju nästan få sådana.[/QUOTE]

så är heller inte de tillhörande filtret och lysramp mm inte heller värt något?
#4 - 14 september 2005 03:01
[QUOTE=svensdotter][/QUOTE]
Högst 500.Man kan ju nästan få sådana.[/QUOTE]

så är heller inte de tillhörande filtret och lysramp mm inte heller värt något?[/QUOTE]

beror helt på modell av filter, inner/ytter, ålder/skick osv.
#5 - 14 september 2005 11:54
Har du bytt en ruta i ett alukar någon gång? Det är inte en helt trivial sak.

Kolla vilket filter det är och kontrollera lysrampen så den inte är rostig, jag har två gånger köpt begagnade ramper i så dåligt skick att de gått sönder av resan hem och varit igenrostade, så numera försöker jag kolla det så gott som möjligt

Akvariet i sig tycker jag inte att du ska betala för men det är tillbehören som kan vara värda något.
#6 - 14 september 2005 13:03
det är, som det står, ett eheim filter. Vet ej vilket sort av dessa. men ett som passar storleken på kar och fungerar utmärkt. Lysrampen är inte rostig.

Om karet skulle lagas av säljaren... vad skulle skilnaden i pris bli då??
#7 - 14 september 2005 18:33
Inte mycket i prisskillnad. Äldre akvarium kastas efter en. Som jag nämnt förut. Fick mitt 250l gratis med doppvärmare och annat lull lull.

//Camilla

Annons