Fryst artemia och mygglarver - gärna röda, har jag läst. Men hur stora fiskar äter de om man har de tillsammans med småfiskar? Kolglödstetrorna lär de väl sätta i sig gissar jag, och eventuella yngel från andra fiskar. Kardinaltetror? Platys? Dvärgciklider?
Åh!! Det var ju goda nyheter! Kanske beror på tillgången till mat i övrigt? Min kompis sa att de äter dvärgciklider och sådana är jag så sugen på så då vet jag inte om jag vågar...
Det var en vanlig klogroda jag var sugen på! Men nja jag får väl hålla mig verkar det som, äter de även 5cm-fiskar kan jag ju glömma apistogramma och sådana vill jag hellre ha.
När jag hade afrikanska (dvärg-?)klogrodor som barn visade de inget som helst intresse för fiskarna i karet. Nu flyttade vi dem visserligen till ett eget akvaterrarium ganska snart, men under den tid de delade bostad med firrarna visade de som sagt inte minsta ansats till fiskjakt.:)
De åt mygglarver, flingor, tubifex och allt som vi gav fiskarna i de andra karen. Fanns säkert bättre saker att ge dem, men vi hade inget att gå på då, gissade oss fram.
Mina blev väl ca 4-5 cm tror jag. Svårt att se hur de skulle kunna äta upp en Apistogramma. Ännu svårare att se hur de skulle kunna fånga dem!:d
Det största jag någonsin såg dem äta var sina egna skinn när de ömsade...!:p