vad attans har hänt!!?

#1 - 4 november 2003 18:53
hejsan... igår när ja va i fiskaffären köpte jag 6 st ganska små kardinaltetror, 3 black mollys och 2 bronspansarmalar eller va dom nu heter... nu på morronen när ja vakna var alla nya kardinaltetror + en till borta!!... jag köpte en ny pump åxå sopm va ganska stark... kan d vba nåt???? asså passar inte kardinal ihop me den sortens mal eller black mollys?????? vill gärna veta.. hejsvejs!!
#2 - 4 november 2003 18:55
Jag tycker inte det låter troligt att de blivit uppkäkade av de fiskarna. Har du kollat ordentligt i karet så de inte gömmer sig?
#3 - 4 november 2003 18:57
Kan det vara så att fiskarna sugits in i filtret? Använde du sil på insuget?
MVH
magnus
#4 - 4 november 2003 19:00
Kardinal och neontetror är ju himla duktiga simmare. Mina simmar alltid in i slamsugen och ut igen utan att verka beröras det minsta.
#5 - 4 november 2003 19:15
Jag har suttit å stirrat in i akvariet i en halvtimme å försökt hitta dom... Jodå.. ja har sil på mitt filter... men dom små kan ja fatta att e borta men den stora!? Mystiskt....
#6 - 5 november 2003 18:57
Hej... nu har ännu en kardinal dött och en black molly... det är konstigt måste åka till fiskaffären och klaga...:(
#7 - 5 november 2003 19:04
<font color="red">Jag har hittat Neontetror i ett Eheim Innerfilter!!!
Så visst är det möjligt!</font id="red">
#8 - 5 november 2003 19:28
Lite långsökt kanske men har du tittat på golvet runt akvariet?
Det hade ju inte varit dom första fiskar som hoppat ut sina hem!
#9 - 5 november 2003 20:46
hejhej igen.. ja har ljusramp över eller va det nu heter så att det är typ 1/100 dels chans att dom kan hoppa ut det finns 2 pyttesmå hål i kanten där sladdarna åker ut... det går nog inte men jo ja har tittat men nejnejnej dom e inte där heller... Fan va sur ja blir!! ursäkta svordomen...

Annons