Så , han dog 3 dagar sen har ej orkat skriva mycket om ämnet ,
allt såg bättre ut , gick från att gömma sig i grottan 24/7 till att vara ute o jaga honan igen , såret gick från röd färg till vit så det såg ut o läka , han började äta som vanligt igen , vara ute hela tiden o leta efter mat etc , akvariet släcks , vaknar på morgonen och ser en stor vit sak som flyter längre bort i akvariet bakom roten , tänkte fört det var en zucchini men visade sig vara elliotin ..
man går vidare..
tetrona verkar sjukt nog många av dem skadade som jag valde ej att avliva vara helt läkta fått tillbaks sin färg
finns små små probelm bara
Andra eliotin har blivit en hel del aggressivare o jagar bort andra fiskar ibland
bakfenan på den elliotin som överlevt verkar ha delat på sig och ryggfenan ser ut som att den saknar en liten liten bit vad ska jag medicinera med ? tror det kan vara fenröta ?
En av scalarerna har hål i huvet som blir större o större jag har medicinerat med bakterie dödande 3 gånger ( 3 förpakningar) men verkar ej hjälpa , såret eller vad man ska kalla det, vit område som bara blir större . ska jag avliva den?
liten fråga , i 100 liters akvariet så har jag 4 slöjancistursar , som har bra storlek med vääääldiiigt stora o fina fenor , en av dem har en bakfena som delat på sig , bara att det blivit liksom ett hack i den är detta normalt eller någon sjukdom? samma sak hände med 2 av mina guppy hanar som har extremt stora bakfenor att bakfenan bara delade på sig ? någon som vet vad detta är ? tack för alla tips och sorry att jag ej skrivit mer gällande köttättande bakterierna .
Tror att jag också kommit på hur det kom till med bakterier i karet , har en stor rot i mitten av akvariet , där jag hade massa gräsliknande växter som växte från den så det såg ut som någon träd , saken är att utblåset från ytterfiltret kom direkt mot växterna , matrester som gått ner i ytterfiltret har kommit ut o hängt sig på växterna där bak då jag hittade lite längre in i växterna en del matrester som ingen kunde komma åt , så all växter på den roten är numera borta.