Oscar Cederqvist skrev:Håller med om Röd Zebrorna, roliga och lätta. Jag körde mina med Demasoni, iofs i ett 310 liters men det borde funka i ett 220 också om du har gott om stenar och grottor.
Kenny*92 skrev:För de första så ska jag skaffa ett till avkarium på 222l.
och de är lite storleksskillnad på oscar och dom fiskarna du nämde
Kenny*92 skrev:För de första så ska jag skaffa ett till avkarium på 222l.
och de är lite storleksskillnad på oscar och dom fiskarna du nämde
alcar skrev:ok då förstår jag men jag menade inte storleken på fiskarna det jag menade var att du kanske trötnar på dom snabt och då är det ju dumt och köpt ovanliga och svåra och dyra arter
Det kanske inte Kenny tycker efter ett taga han brukar ändra sig:DOscar Cederqvist skrev:Malawi är nog bland det lättaste att hitta i ciklidväg, speciellt Röd Zebra;)
Kan för övrigt säga att de är de roligaste fiskar jag haft, alltid pigga och aktiva. De enda som kommer i närheten är Fjärilarna jag har nu.
Måste nog dra igång ett Mbunas kar igen:)
stene skrev:Det kanske inte Kenny tycker efter ett taga han brukar ändra sig:D
:DOscar Cederqvist skrev:You said it, not me;)
Mbunas är mycket roligare och intresantare än Oscar's. Inte roligare än mig då förstås;)
Blästersand och Malawis hör inte ihop enligt mig bättre att skaffa grövrekalksten enligt migKenny*92 skrev:jag har blästersand 0.2 -1.0 är de bra för malawisar?:D(tänkte att skulle lära mej den här fronten med afrikanska ciklider)
Du lär nog få många svar på sten till Malawi enligt mig så skitar Malawi ner så mycket så det är inte värt att ha blästersand till dem dock inte ljus i alla fall jag kör med vit kalk sten till mina,har varit vit en gång i tiden mest mörk nu men det till hör naturen inget är rent hela tiden men man behöver inte förvärra detKenny*92 skrev:Okej:)om man blandar dom då?
Kenny*92 skrev:jag har blästersand 0.2 -1.0 är de bra för malawisar?:D(tänkte att skulle lära mej den här fronten med afrikanska ciklider)
Kenny*92 skrev:kan man ha i engelsk sjösten (grövre med sanden)