Jag har ett kar som är 100*40*40, och har en pump i jag fick med (begagnat) som jag inte har någon aning om vad det är för märke på etc.
Jag har problem med både fiskar som dör (dock inte av ph, nitrit eller kh då vi testat detta), och även svävalger (rätt så kraftigt), så jag tänkte göra en ansats och köpa en ny pump, då detta verkar vara ngt som kan hjälpa. Om inte annat borde det inte kunna skada, då jag inte har en aning om hur gammal denna pump är (akvariet var igång när jag köpte det).
Vad ska jag köpa? Det får gärna vara prisvänligt då jag inte är miljonär, men det måste ju fungera.
Jag vill ha bort flytalgerna (ska se över mina lysrör oxå), och jag vill att mina kampisar, killisar och neon/glödbands/svarta neontetror ska vara lyckliga.
Jag ska även skaffa ett gäng pittbullplecos och några guldancistrus när jag ordnat upp problemen.
Kan det vara värt att köpa ett begagnat och byta ut den där filter-grejen som sitter inuti? Eller måste allt vara nytt av ngn anledning?
Jag blir tacksam för svar, men snälla svara bara om du vet vad du pratar om, och inte är märkesfreak då jag skiter i märket om det inte är bevisat bättre än alla andra typ. [:o]
Just det, jag har även någon idé om att innerfilter är billigare/lättare/smidigare i längden, men jag blir gärna övertygad om jag har fel.
Tjopp!