vad för sten? och mal!?

#1 - 25 juli 2010 15:00
Hej jag undrar vilken stentyp detta är som de använder i denna video?

" target="_blank">
om någon vet hehe

och sedan en till fråga jag vill ha ett akvarium med bara växter på botten som i detta akvariet över, och undrar då kan jag ha olika L-malar i detta ? och olika apistogramma och svärdbärarfisk ??

tacksam för svar !
#2 - 25 juli 2010 15:15
Som du ser i videon är det ett avancerat akvarium. Växter är inte det lättaste att lyckas med, läs på. Malar kan du ha men de river upp växter ibland. Apistogramma och svärdbärare går jätte bra i ett växtakvarium.
#3 - 25 juli 2010 15:18
Ser ut att kunna vara en lerig kalksten, eller möjligen skiffer.
#4 - 25 juli 2010 15:19
ok. jo men mina växter jag har i mina akvarium klarar sig ju jätte bra.är det inte samma?? har du/ni någon bra sida o läsa på på då??
#5 - 25 juli 2010 15:20
Mumin skrev:
Ser ut att kunna vara en lerig kalksten, eller möjligen skiffer.

ok, kan man köpa sådana stenar i akvarie butiker?? tror du?
#6 - 25 juli 2010 15:23
Växterna brukar visa om det går bra eller inte efter 3 månader. Gödar du något? Finns massor. www.plantswap.se är svensk men rätt dålig aktivitet där. Jag tycker aquaticplantcentral är bra. www.aquajournal.net är ADAs sida. Takashi Amanos företag (kungen inom sånt trevligt :)
#7 - 25 juli 2010 15:24
Läs på innan du börjar släppa i så du slipper massdöd osv...
#8 - 25 juli 2010 15:30
Faltaren skrev:
Växterna brukar visa om det går bra eller inte efter 3 månader. Gödar du något? Finns massor. www.plantswap.se är svensk men rätt dålig aktivitet där. Jag tycker aquaticplantcentral är bra. www.aquajournal.net är ADAs sida. Takashi Amanos företag (kungen inom sånt trevligt :)

Ok, tack för sidorna. :D nu blir det och läsa på. hehe så jag sedan kan börja med växt akvarium.

Faltaren skrev:
Läs på innan du börjar släppa i så du slipper massdöd osv...

japp aka läsa lite innan så jag får mer info om det hehe
#9 - 25 juli 2010 15:33
Ja man har oftast för bråttom och matar för mycket. aquajournal går igenom mycket grunder och det är bra.
#10 - 25 juli 2010 17:58
Kevin_III skrev:
ok, kan man köpa sådana stenar i akvarie butiker?? tror du?

du får väl leta, jag kan inte säga nåt särskilt ställe som säljer just sådana.

Annons