vad för termometer?

#1 - 28 maj 2010 17:59
Ja vad för termometer ska jag satsa på att köpa till mitt räkkar?

och vilken höjd ska den sitta på?:confused:
#2 - 28 maj 2010 18:24
jag brukar köra på såna där i glas som guppar omkring( man kan sätta fast dom med en sugpropp iof)

gillar inte de klistervarianter man sätter på glaset då de tar en del av "insynen" men klart att de funkar med. höjd spelar inte så stor roll kanske. vattnet ska ju cirkulera så det ska vara typ samma temp i helöa karet.
#3 - 29 maj 2010 00:06
Ett tips är att kolla om alla termometrar visar på samma temperatur i affären. På DM spanade jag in digitala termometrar för att se om det verkligen fungerade bättre än min stektermometer. Det visade sig att det skiljde 2+grader mellan alla digitala av den modellen de hade inne, helt odugligt! De analoga diffade max på 0.5grader.

Desto bättre digitalt är min stektermometer som tycks pricka allt (dock inga decimaler) med inte ens en sekunds fördröjning. Att ha ett ställbart temperaturlarm är inte fel heller.
#4 - 29 maj 2010 00:11
ok får spana lite vad dom har på dom lokala djuraffärerna annars ska ja försöka få tag i en ja hade förut när ja hade ett kar på 444liter eller jag hade flera, men hmm kommer inte ihågva den heter :(
#5 - 29 maj 2010 00:35
Jag har en vanlig analog med sugpropp!
har 2 olika i mina 2 kar, men båda fungerar felfritt än så länge iaf!
dom är billiga så även om dom skulle pajja så är det lixom inte skrik i panik då man lätt har råd med en ny!
#6 - 29 maj 2010 01:20
jag hade satsat på en väldigt liten termometer, i alla fall om du ska ta tempen på räkorna..
#7 - 29 maj 2010 06:08
Jag köpte en termometer på DM för ett tag sen (DM = Djurmagazinet(?))
och den visar 30 grader hela tiden...Men jag har dragit ner på doppvärmaren...och nu ska jag hämta räkor så då får det ju INTE vara så varmt... Men det var en billig termometer för 10 kr så det är väl sånt man får då...
#8 - 29 maj 2010 07:25
Gaffel skrev:
jag hade satsat på en väldigt liten termometer, i alla fall om du ska ta tempen på räkorna..
HAHAHA:):):p
#9 - 29 maj 2010 20:39
Seras analoga gula termometrar är pålitliga ;)

Annons