vad fungerar bäst?

#1 - 3 februari 2007 00:13
Vad skulle fungera bäst?

socolofi, saulosi och maingano eller socolofi, maingano och demasoni?

Eller finns det kanske någon bättre kombination?
#2 - 3 februari 2007 09:42
demasoni är ju rätt agresiv av sig så.
maingano kan va rätt elak mot sina egna.

kan funka hur bra som helst ... du kan få problem med dina socolofi också ... bara du testar dig fram annars
#3 - 3 februari 2007 16:54
Du gillar blått och svart i alla fall...
#4 - 3 februari 2007 21:51
Herne: hehe du har förstått precis rätt :D

mayday: vad för problem?
#5 - 3 februari 2007 22:01
Skall du ha tre blå arter tillsammans, låter lite trist tycker jag.

Hur stort är karet?
#6 - 3 februari 2007 22:02
Jag har haft både Maingano och Saulosi. Dock hade jag saulosin bara en kort tid, så andra får svara på det.
Maingano är rätt kul, men jag upplevde att de också var rätt så aggressiva mot andra fiskar. Det var kul att se beta-hanen bli helt blek och passiv, då alfa-hanen passerade förbi... Honorna är rätt tuffa också. Även kul med färggranna honor.
#7 - 3 februari 2007 22:10
Jag har socolofi, saulosi och Hongi Red top tillsamans och det verkar gå bra enda orosmomentet hitills är en socolofihanne som börjar bli lite jobbig när han får för sig att allt ska jagas bort.

Långås: Det är bara hannarna av saulosin som är blå, honorna är knallgula
#8 - 4 februari 2007 00:42
Har faktiskt ett kar med just socolofi, saulosi och maingano. Fungerar felfritt.

Mainganon påminner för mycket om demasonin färgmässigt för att jag skulle vilja ha dom tillsammans.
#9 - 7 februari 2007 21:35
Långås: Ja vad som är trist för en människa kan ju ses som hur snyggt som helst av en annan.

Leif Lotus: Det låter ju jättebra, då lutar det nog åt att det blir de tre arterna.

Men jag hinner kanske ångra mig igen innan jag har fått i alla tre...:)

Annons