Ursprungligen skickat av hannapanna
Jag då - i ett 17-liters....kommer aldrig sluta att skämmas! Men i den oseriösa djuraffären var det ju perfekt...*yeah, right*. Tur att de fått flytta nu!
Har du BARA slöjisar, inga andra firrar?
Jag skulle inte kunna döda mina slöjisar, men kanske ge bort dem, om det blir jobbigt...fast helst inte, eftersom det som sagt är djur! Skulle aldrig ge bort min vovve eller häst, dock! De är ju mina BÄBISAR!
Jag tycker inte du ska gå och skämmas, då du ju handlade i god tro! Det är istället akvariebutiken som ska ha ett stort minus för att dom själva inte vet sina fiskars bästa, utan glatt lurar på folk bäst dom kan för att tjäna pengar ;-(. Håller med dig om att det är svårt att ge bort fiskar man har fastnat för. En egen erfarenhet är att jag tidigare inte ville ha några slöjstjärtar då jag tyckte dom var rätt fula. Dock följde det bland annat med 2 slöjstjärtar då jag köpte ett till akvarie jag ska ha som Malawikar. I brist på annat och mer lämpligt akvarium fick dessa fiskar flytta in i mitt redan överbefolkade 170L-kar. Nu efter några månader tycker jag att mina slöjstjärtar är bland dom vackraste fiskar jag har och skulle aldrig kunna göra mig av med dom! Visserligen bör dom hållas i ett separat akvarium, för i mitt 170L kommer dom aldrig att växa till full storlek, men då dom verkar trivas jättebra, är pigga, nyfikna och sällskapliga får dom vara kvar i detta akvarium, kärleksfullt behandlade och ompysslade av en omtänksam husse!