Vad gör ni med fiskarna ni inte vill ha?

#1 - 2 september 2006 09:01
Vad gör ni med fiskar ni inte vill ha kvar?
#2 - 2 september 2006 09:26
Behåller ändå... eller ger bort, säljer...

Fast jag har inte haft så många fiskar jag inte vill ha längre.
Bara yngel jag varit tvungen göra mig av med när dom blivit större.
#3 - 2 september 2006 09:34
Låter dom gå kvar. Eller ger bort.
Bra att ha en kompis som dragit igång ett stort akvarie, men har dåligt med fisk.
#4 - 2 september 2006 09:38
Byter dem mot något annat i affären, eller ger bort dem till någon som vill ha.
#5 - 2 september 2006 10:02
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Mår fiskarna bra så byter jag bort dem i affären mot något annat eller så kollar jag bekantskapskretsen om nån är intresserad. Annons på zoopet har också vart effektivt (och resulterat i nya bekantskaper ;))[/COLOR][/FONT]
#6 - 2 september 2006 10:06
Här kan man inte byta i affärerna, tråkigt!

Jag behåller dem iaf, tills de av naturliga orsaker "går vidare" eller så ger jag dem till min mamma som också har ett akvarium.
#7 - 2 september 2006 10:11
1) Säljer. Finns en annonsmarknad här på Zoopet t.ex.
2) Lämnar tillbaks till zooaffären (ev. gratis).
3) Ge bort. Finns en 'skänkes' här på zoopet också.
4) Tar med sig till en akvarieförening och auktionerar bort.
om allt ovanstående misslyckas, återstår...
5) Avlivar.
#8 - 2 september 2006 11:10
Jag har lyckats omplacera en del fiskar genom att annonsera efter nya hem här på zoopet. Ibland går det ganska snabbt, men andra gånger tar det lite tid innan man får svar.

Att ha ihjäl dem ser jag inte som ett alternativ, eftersom det är jag som velat ha dem från första början och då har jag tagit på mig ett ansvar om att se till deras bästa.
#9 - 3 september 2006 15:46
Ger tillbaka till zoobutiken. Nu, i förrgår gav jag ett gäng till min moster. Jag avlivar inga fiskar utan ser till att de får andra hem eller behåller dem själv. Håller på att utrymma ett akvarium helt just nu så vi har några tetror som vi inte vet var de ska få ta vägen. Jag vill ha kvar dem men de ryms inte i något av de andra akvarierna och de kan inte gå kvar om vi ska ha malawiciklider i akvariet de är i just nu. Får leta en plats för ett till akvarium kanske???
#10 - 3 september 2006 16:12
[quote=Inka]Får leta en plats för ett till akvarium kanske???[/quote]

Jepp! Och så i med lite rejäla rovfiskar så är cirkelen sluten och problemen med överskottsfiskar lösta. Du spar dessutom foder! :)

Annons