Vad göra? Hemma å sjuk...

#1 - 20 september 2008 22:18
Ja, jag vill ha lite tips på vad man kan göra/ surfa på när man är hemma och är sjuk. Jag har gått igenom alla mina favoritsidor flera gånger om! Är ju inte kry heller så det är tv, böcker eller datorn som gäller.

Jag tipsar om sidor som jag gillar så får ni gärna tipsa om såna som ni gillar att fördriva tiden med:

www.inreda.com
www.smartasaker.se
www.roligaprylar.se
www.favoritsaker.se
www.brutalablommor.se

Ja sen är det väl diverse nyhetssidor, djurforum etc...

Finns det ingen sajt som är som Guiness rekordbok? Eller Illustrerad vetenskap? Det vore så bra om det fanns på nätet med...

Men se så, kom igen nu, vilka sidor fördriver ni tiden med? Så kan jag roa mig med att surfa på lite nytt!
#2 - 20 september 2008 22:24
Jo jag kom på en till sak som jag kan lägga till:
Gå in på youtube och sök på nyckelord som: Weird, bad, worst, storm, lightning, accident osv. Då får man massor av videos som är förbryllande och ibland mkt roliga.
Har dock bara hittat 1 med en video på en ung kille som tabbar sig och krossar sitt akvarium...
#3 - 20 september 2008 22:35
TV-spel! Finns det något bättre än, när man är sjuk, att ligga i soffan och skjuta ihjäl massa folk i en virtuell verklighet? ;)
#4 - 20 september 2008 22:37
Jag kan väl ge dig ett länktips. Eftersom du verkar gillar gadgets och inredningsprylar, så är www.coolstuff.se också en kul sida med prylar, precis som några av dom du har listade :)
#5 - 21 september 2008 08:14
Jag är inte sådär jätteintresserad av spel.
Men det finns ett som jag gillar skarpt: www.iq.nu
Det är frågesport såklart, riktigt kul!
#6 - 21 september 2008 08:16
Illvet.se

Illustrerad vetenskaps hemsida där dom lägger ut nästan alla sina artiklar sen år 1998-
#7 - 21 september 2008 14:19
Johanski skrev:
TV-spel! Finns det något bättre än, när man är sjuk, att ligga i soffan och skjuta ihjäl massa folk i en virtuell verklighet? ;)

Det tycker jag var mycket klokt sagt :). Halo blir det för min del...
#8 - 21 september 2008 14:52
JojjeN skrev:
Illvet.se

Illustrerad vetenskaps hemsida där dom lägger ut nästan alla sina artiklar sen år 1998-

Man måste vara prenumerant för att komma åt artiklarna...
Det kan jag ju förstå då de vill sälja tidningar och prenumerationer.
Men det borde finnas en sida som fungerar som våra nyhetstidningar med uppdateringar om vad som händer, utan att man är prenumerant.
#9 - 21 september 2008 16:45
Linapina skrev:
Man måste vara prenumerant för att komma åt artiklarna...

Det kan jag ju förstå då de vill sälja tidningar och prenumerationer.

Men det borde finnas en sida som fungerar som våra nyhetstidningar med uppdateringar om vad som händer, utan att man är prenumerant.

Men jag är inte prenumerant, och jag kan läsa dom. :O

Du menar att du inte kan ladda hem pdf filerna som är bilder på sidor från tidningen, med artiklarna?
#10 - 21 september 2008 18:05
JojjeN skrev:
Men jag är inte prenumerant, och jag kan läsa dom. :O

Du menar att du inte kan ladda hem pdf filerna som är bilder på sidor från tidningen, med artiklarna?

Ja precis. Men då ska jag kolla runt lite mer där och se vad jag kommer åt att läsa. Jättebra tips, tack!
#11 - 21 september 2008 18:47
#12 - 21 september 2008 21:10

Super, mera sånt tack!

En annan sida att fördriva lite tid med: www.bluebox.com
Bilagor:
#13 - 21 september 2008 21:33
jag fördrev tiden med att laga mat på nya sätt och prova recept... har snöat in totalt på heston blumenthals metoder, har aldrig gjort så goda pommes som med hans metod... mums!

finns massor på youtube
#14 - 21 september 2008 21:46
#15 - 22 september 2008 08:50
Mumin skrev:

Du är underbar! Det är ju Mac spel! Märkte på en annan sajt att jag inte kunde spela mahjong (som jag älskar) då man måste ha windows... Och jag har Mac Os. Tack Mumin!

Jo laga mat kan man ju prova, om man kan ta sig ur sängen/soffan. Det har varit mest komaläge här i helgen... Så jag har inte ens kunnat laga mat, tur att man har en karl som fixar det då.
#16 - 22 september 2008 09:06
Spelar du Mah-Jong på riktigt också???
Säg ja, det är så feruketansvärt roligt, men jag har bara mina ungar att spela med, och de tröttnar fortare än jag.....

Annons