Vad händer nu?

#1 - 28 juli 2007 19:34
Mina malar har blivit konstiga, tror jag. Jag har i alla fall aldrig sett dem göra så tidigare, men idag har de hållt på och spärra ut en massa piggar vid gälarna, ungefär. Hela tiden. Eller inte hela, men de gjorde det ofta. Det är ancistrus, då. Jag vet inte om det är något normalt beteende som jag bara inte har upptäckt tidigare, men det känns som att något är fel. Det är alltid något fel i mitt akvarium nämligen. Men vad kan det vara? Jag blir ledsen om de inte mår bra. :(
#2 - 28 juli 2007 19:42
maria_ skrev:
Mina malar har blivit konstiga, tror jag. Jag har i alla fall aldrig sett dem göra så tidigare, men idag har de hållt på och spärra ut en massa piggar vid gälarna, ungefär. Hela tiden. Eller inte hela, men de gjorde det ofta. Det är ancistrus, då. Jag vet inte om det är något normalt beteende som jag bara inte har upptäckt tidigare, men det känns som att något är fel. Det är alltid något fel i mitt akvarium nämligen. Men vad kan det vara? Jag blir ledsen om de inte mår bra. :(
Det gör mina också när dem känner sig hotat tror jag ,dem kanske känner sig hotat av dig Maria:D
#3 - 28 juli 2007 19:43
maria_ skrev:
Allså fullt normalt:)betende
#4 - 28 juli 2007 19:43
Det gör min stora ancistrus också, har gjort det under de senaste 2 veckorna bara någon gång ibland, jag har dock inte oroat mig än, ser mer ut som han tar ett djupt andetag nu gör väl inte fiskar det men ändå;)

Han är ivf pigg och rask som vanligt, kan dock vara kul att veta vad han gör.
Guest
#5 - 28 juli 2007 19:44
maria_ skrev:

De där taggarna vid gälarna är odontoder och de använder dom i revirstrider och för att skydda sig själva mot större fiskar.
#6 - 28 juli 2007 19:44
Du är snabb stene

Bra att veta att det är normalt
#7 - 28 juli 2007 19:45
Fasen vilken fart det blev på den här tråden ;)
#8 - 28 juli 2007 19:50
lmo skrev:
Så är det alltid när vår Kära Zoopet Maria behöver hjälp:D
Guest
#9 - 28 juli 2007 19:50
lmo skrev:

Självklart hehe vi måste skrivit samtidigt
#10 - 28 juli 2007 19:51
Lutt skrev:
Självklart hehe vi måste skrivit samtidigt
Och nästan samma svar också;)
#11 - 28 juli 2007 22:17
stene skrev:
Så är det alltid när vår Kära Zoopet Maria behöver hjälp:D

Aww, vad snäll du är!

Men de gjorde det jättemycket. Och de var inte ens i närheten av varandra..
#12 - 29 juli 2007 16:49
Mina Ancistrus gör också sådär ibland. De är inte hotade av något, och nte nära varandra. Jag antar att det som för oss när vi sträcker på oss - det känns helt enkelt bara skönt att sträcka på benen (eller odontoderna, då) lite grann då och då. :)

Annons