vad har hänt med min auratus?

#1 - 6 april 2009 18:26
hej en av mina auratus har ändrat färg från gul vit svart som dom brukar se ut ,till rätt så skabbig lite matt svart man ser fortfarande lite av den gula o vita färgen under de svarta ser allmänt konstigt ut . den har börjat hålla sig lite för sig sj o försvarar sin stenbunke stenhårt men annars verkar den jätte pigg äter osv som vanligt .. någon som har någon idé på vad som hänt med den ? //Tobbe
#2 - 6 april 2009 19:09
Kanske en hane som färgar ut? Aurutusar kan vara väldigt knepiga.

köpte 1 hane och 4 honor, men efter en vecka i mitt kar var det 3 hanar och 2 honor...
#3 - 6 april 2009 19:13
Kanske en hane som färgar ut? Aurutusar kan vara väldigt knepiga.

köpte 1 hane och 4 honor, men efter en vecka i mitt kar var det 3 hanar och 2 honor...

va också min tanke först men tycker den ser lite skabbig ut men får låta de gå några dagar o se vad som händer för den beter sig iaf inte som den skulle va sjuk:confused:
#4 - 6 april 2009 19:16
Det är så som albinfiskare tror, den blir en hane och har du redan en hane kommer dom jaga varann tills en av dom avlider, tyvärr... Annars är det en vacker ciklid
#5 - 6 april 2009 19:35
Sakura skrev:
Det är så som albinfiskare tror, den blir en hane och har du redan en hane kommer dom jaga varann tills en av dom avlider, tyvärr... Annars är det en vacker ciklid

okej okej aja då va de väl inget farligt då .. jag har 4 st men bara en som ändrat färg så förhoppningsvis har jag bara en hane .. tack för snabba svar .

Annons