[QUOTE=Sonja][QUOTE=Schwartzi][QUOTE=Sonja]Av tre ampullarior bidde det kanske... tja... 100-200 mini-ampullarior, hittills ;)[/QUOTE]
Jo, men visst är de fina... Vi köpte två stycken i höstas och vid jul-nyår hade vi ca 100 små... Tyvärr har vi inte fått några mer småttingar sedan dess...[/QUOTE]
Och båda stora snäckorna lever än? Hur långt efter lade dom rom/ägg när du köpt dom? Har du sett dom para sig?
Jag frågar för mina parar sig precis hela tiden och lägger rom precis hela tiden. Kan det vara så att du har två honor där en, eller bägge, var befruktade då du köpte dom, men nu finns det ingen hane?
Har många av de små klarat sig? Dom verkar växa fort i början i alla fall.[/QUOTE]
Nja, det var inte så många som klarade sig, vi rensade ut 90 stycken innan vi fick veta att det fanns en marknad för försäljning... Det blev liksom för många att ha kvar själva!
Den ena av de vi köpte har dött, men vi har 7 till stora från första kullen och 2 som är lite mindre. Jag misstänker snarare att orsaken är att vi har flyttat runt snäckorna för mycket till olika akvarier, för vi har haft ägg även efter att den gamla dog men de tog vi bort för att inte få för mycket snäckor. Kanske har vi delat på det nya paret som hade lagt ägg, eller så har de tappat lusten till äggläggning för att de blivit lite stressade. Nu har vi iallafall köpt 4 nya som bor ihop med 4 av våra första "barn" så förhoppningsvis kanske vi får smått när de nya växer till sig...