Vad har ni för hund ??

#1 - 9 november 2009 18:13
Vad ni för hund/hundar och varför valde ni just den rasen eller raserna om ni nu har flera ...:d
#2 - 9 november 2009 19:07
#3 - 9 november 2009 19:29
Jack russel/ tysk jakt terrier blandning :D

Hon såg söt ut och var billig därav valet, inte helt genomtänkt men väldigt lyckat ändå ;)
#4 - 9 november 2009 19:41
Jag har två Briarder.
Snygga att se på, bra att jobba med och underbara personligheter.
För mig finns ingen annan ras.
http://i230.photobucket.com/albums/ee20/Tagebriard/IMG_4475.jpg
#5 - 9 november 2009 20:27
Lexus 4 år, blandning mellan japansk spets och powder puff Ville ha en hund som var mindre än min förra (eng. springer spaniel) Vart en Lexus :) alias Doggen, Lelle, och Skitgrisen :D
Dock så blir hund nr 2 en renrasig :)
#6 - 9 november 2009 20:34
Borzoi
Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor:)) De är stora, kramvänliga, lugna.
De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)
De är smarta tänker ut mycket själv, tjuvaktiga:)
gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

Det är en helt underbar ras.
Har två nu och är säker på att fler kommer det att bli i framtiden.
#7 - 9 november 2009 20:48
miluhe skrev:
Borzoi

Snabba, vackra lite som en katt sägs det(men det vete katten Jag har 4 katter och skillnaden är stor:)) De är stora, kramvänliga, lugna.

De behöver relativt mycket motion(vilket är bra för en slöing som jag varit utan dem)

gäller att hålla koll på maten som står på bordet. De når ju upp utan problem. Min hane är 88-89 cm i mankhöjd.

OTroligt fina! :D
#8 - 9 november 2009 20:52
Nubi skrev:
OTroligt fina! :D

Tack Nubi:D
#9 - 9 november 2009 20:57
_Shrek_ skrev:
Vad ni för hund/hundar och varför valde ni just den rasen eller raserna om ni nu har flera ...:d

Vad har du för hund??
#10 - 9 november 2009 21:13
Mellanpudeltik. Jag känner uppfödarna och hade beställt en toypudelhanvalp. Men då kom den här lilla damen, då ca sju år, och talade om för mig att hon skulle bo hos mig. När jag var hemma hos dem kom hon och ställde sig bredvid mig. Klättrade över grindar, trängde sig genom dörrar, och bara ställde sig bredvid mig "du är min nya matte och jag ska bo hos dig!" Helt oemotståndligt förstås och eftersom min gamla jappe-hane accepterade henne ("det är okay, hon stör mig inte") så flyttade hon in förstås och av en toypudelhanvalp blev det en halvgammal mellanpudeltik.
Och jag har inte ångrat mig en enda gång, trots de hälsoproblem hon har och trots att hon är en självständig dam som gör som hon själv tycker. Hon är med mig på jobbet varje dag och den som säger "jag vill ha en valp, man kan aldrig få samma band med en vuxen hund" borde se oss, enda sättet för oss att vara mer bundna till varann vore att vara sammanväxta. Vilket inte innebär att hon inte kan ge sig iväg på egna utflykter när hon känner för det, bara hon vet var jag är :d Självständig som sagt...
Hälsningar
Jennifer (och Kajsa :))
#11 - 9 november 2009 21:26
Nubi skrev:
Vad har du för hund??

Jag har 3 st american staffordshire terriers och ska snart hämta hem min första presa canario/dogo canario.......
Det här är vår hemsida men för tillfället så kan man bara läsa i bloggen då vi håller på att bygga om den...
http://www.top-dog.se/

Lika bra att lägga in vår yotube sida oxå där ni kan se våra hundar på film...
http://www.youtube.com/user/Futuretopdogs
#12 - 9 november 2009 21:34
Här kommer en gatukorsning deluxe.

Raija var namnet. 12 bast.

Korsning mellan:

Border collie, schäfer, labrador, golden, kelpie, grönländsk björnhund och västgötaspets.
Tyngden är på bordecollie,labrador och kelpie.
Hennes morsa är alla dessa raser och farsan är kelpie och västgöta spets.

Otroligt rolig hund. hon är allas och ingens efftersom vi är en så stor familj.
Ibland sticker hon iväg själv när ingen går med henne.
då brukar dom ringa nånstans ifrån och säga
"eran hund står här ut och tittar på en katt" säg åt henne att gå hem, så gör hon det.

För ett år sedan ungefär så höll hon på att kola vippen pga en livmoderinflamation men envis som hon är så bättrade hon på sej. tom vetrinärerna blev förvånade att hon överlevde.
Synd att det aldrig blev valpar på henne, hon är otrolig med barn, hon har hjälp hundrädda att bli av med sin rädsla för hundar, hon vallar, hon lyder, hon olyder, hon är bäst;)
#13 - 9 november 2009 21:40
karrokaja skrev:
Här kommer en gatukorsning deluxe.

Raija var namnet. 12 bast.

Korsning mellan:

Border collie, schäfer, labrador, golden, kelpie, grönländsk björnhund och västgötaspets.

Tyngden är på bordecollie,labrador och kelpie.

Hennes morsa är alla dessa raser och farsan är kelpie och västgöta spets.

Otroligt rolig hund. hon är allas och ingens efftersom vi är en så stor familj.

Ibland sticker hon iväg själv när ingen går med henne.

då brukar dom ringa nånstans ifrån och säga

"eran hund står här ut och tittar på en katt" säg åt henne att gå hem, så gör hon det.

För ett år sedan ungefär så höll hon på att kola vippen pga en livmoderinflamation men envis som hon är så bättrade hon på sej. tom vetrinärerna blev förvånade att hon överlevde.

Synd att det aldrig blev valpar på henne, hon är otrolig med barn, hon har hjälp hundrädda att bli av med sin rädsla för hundar, hon vallar, hon lyder, hon olyder, hon är bäst;)

Låter som en riktigt go´ familjehund:d
#14 - 9 november 2009 22:31
hon är härlig!

En sak som är väldigt coolt är:

När jag ger henne något gott som hugger hon i sej det och man kan gott få lite ont i handen när hon tar emot en gåva på sitt omilda vis.
När min systerdotter, som är 2 bast. Ger henne nåt smarrigt så tar hon helt försiktigt mellan framtänder och tuggar helt lungt.
Ganska coolt. och när hon blir irriterad på småungar som drar henne i öronen, går hon bara där ifrån istället för att morra till. måste fan filma henne så ni förstår:P
#15 - 9 november 2009 22:32
miluhe skrev:
Borzoi

Balla hundar!!! ståtliga och eleganta, ser även lite luriga ut vilket är charmigt:)
#16 - 9 november 2009 22:37
karrokaja skrev:
hon är härlig!

En sak som är väldigt coolt är:

När jag ger henne något gott som hugger hon i sej det och man kan gott få lite ont i handen när hon tar emot en gåva på sitt omilda vis.

När min systerdotter, som är 2 bast. Ger henne nåt smarrigt så tar hon helt försiktigt mellan framtänder och tuggar helt lungt.

Ganska coolt. och när hon blir irriterad på småungar som drar henne i öronen, går hon bara där ifrån istället för att morra till. måste fan filma henne så ni förstår:P

Har du provat att sätta mat biten mellan dina egna läppar och ge hunden ?? då brukar dom vara försigtiga oxå...
#17 - 10 november 2009 06:02
Min flickvän har en Kinesisk nakenhund med päls (motsägelsefullt eller hur?) jag räknar henne även som min hund fyi :)
#18 - 10 november 2009 06:45
3 st. Bearded Collies var det här. Min mans familj har alltid haft Beardisar, jag träffade dm på början av 90 talet....och smälte.....:) Sedan dess har jag haft Beardis....En härlig ras och en underbar familjehund...

www.shaggydogs.webs.com Där finns de;)
#19 - 10 november 2009 08:12
Åh dom är så otroligt fina.
Har själv haft en vit tik..
#20 - 10 november 2009 08:52
Är uppväxt med Svensk Lapphund, Sveriges nationalras ;-)
Mycket trevlig och fin hund, dock är det en spets så dom skälller rätt mycket

Såg att det fanns en del roliga bilder i den här bloggen
http://www.skiftesgrindskennel.se/empty_23.html
#21 - 10 november 2009 16:27
Jag har en dalmatiner tik, Fia på 5 år. Min familj valde inte direkt att skaffa en dalmatiner, vi fick Fia av en kompis som inte kunde behålla henne.
#22 - 10 november 2009 20:41
_Shrek_ skrev:
Har du provat att sätta mat biten mellan dina egna läppar och ge hunden ?? då brukar dom vara försigtiga oxå...

eller så försvinner övert eller underläppen att försvinna i ett raffs
#23 - 10 november 2009 20:42
Andrém skrev:
Min flickvän har en Kinesisk nakenhund med päls (motsägelsefullt eller hur?) jag räknar henne även som min hund fyi :)

Hehehe kallas powder puff :)
#24 - 11 november 2009 20:01
drd skrev:
Jack russel/ tysk jakt terrier blandning :D

Hon såg söt ut och var billig därav valet, inte helt genomtänkt men väldigt lyckat ändå ;)

Det måste vara en riktigt tuff liten brud! XD Men jag förstår varför du föll för charmen med det ansiktet.
#25 - 11 november 2009 20:05
Gand dandanois , pga, min mor har alltid haft dessa hundar, helt underbara om man förstår deras intelekt (envisa)
#26 - 11 november 2009 20:14
Jag har givetvis en Jack Russel. Importerad från Skottland tillsammans med matte, och det enda jag kunde tänka mig att ha när jag insåg att jag ville kunna ta med mig den fördömda hunden Överallt utan att behöva boka en hel kupé eller sy en promenadväska. ^^ Stor hund och explosiv charm i ett lyxigt litet paket.
Har aldrig ångrat mig. XD
#27 - 12 november 2009 12:44
Mella skrev:
Gand dandanois , pga, min mor har alltid haft dessa hundar, helt underbara om man förstår deras intelekt (envisa)

En tjej på klubben är uppfödare på GD.
Frågade henne varför hon gillade de så mkt, fick till svar:
" Tröttnar aldrig, De lever inte så länge så man tröttnat aldrig på rasen och kan ha många i flera år, " Förstod självklart att det var ett skämt, men ngt sant ligger det i det. GD lever max 8 år. Från skillnad till små JR som kan leva i 15 år.....snabb matteräkning blir två GD på 1 JR ;)
#28 - 12 november 2009 14:45
Hej!

Jag har två engelsk springer spaniel. En svart-vit och en brun-vit. Jag blev "förälskad" i en springer när jag var liten, och det höll i sig till vuxen ålder.
Melker & Maximilliam (Max).
#29 - 12 november 2009 15:05
Har en 10 årig schanuzer som numera är glad pensionär.

Sedan har jag en Au. kelpie på 3år som är tjänstehund, bruks- och lydnads- kompanjon och tillika älskad familjemedlem.
#30 - 28 november 2009 15:23
har en dobermann/labrador tik, jättemysig hund och en renrasig labrador hanne. labrador föll valet på när vi skulle köpa en hund till. har barn så man ville ha en "trygg" hund, men det är klart att alla hundar är trygga med rätt ägare och alla "trygga" hundar kan vara farliga med fel ägare! sen är min man jägare så att ta en fågelhund var väl lite av en självklarhet, sen är ju labradoren jätte lätt att lära också. nästa hund blir väl dock en dobermann då jag verkligen gillar den rasen, lätta att lära, smarta och så denna vaktinstinkt som gör att man går ut trygg på kvällen. :)
#31 - 28 november 2009 21:13
Bullmastiff :)
#32 - 28 november 2009 21:29
miluhe skrev:
Borzoi

ganska lik min Chart Polski. fast min är kort hårig.

http://i658.photobucket.com/albums/uu307/wolks/P9120017.jpg
http://i658.photobucket.com/albums/uu307/wolks/PA060103.jpg
http://i658.photobucket.com/albums/uu307/wolks/DSCF0144.jpg
#33 - 28 november 2009 21:38
Har 2 st Bordercollies och anledningen till det är att det var en kompis till mig som frågade om jag ville vara med och kolla på valpar, det slutade med att jag köpte en själv. Inte helt genomtänkt men ångrar inget, det är underbara hundar. Det är nu snart 12 år sedan och Jag har fortfarande Rick kvar, har dessutom Morris som är rick´s systerson :) han är idag 7 år.

[ATTACH]25197[/ATTACH]
Rick

[ATTACH]25198[/ATTACH]
Morris
#34 - 28 november 2009 23:20
Har en shetland sheepdog, valde den rasen pga. att min mamma är allergisk mot hundar men dock inte shetland sheepdog och långhårig collie. Då blev det en sheltie för att de är lagom stora, vackra och i övrigt en väldigt trevlig ras.
#35 - 29 november 2009 01:51
Vilken fantastiskt tjusig liten hund. Jag älskar färgen och pälsen!

Inte för den skull sagt att de andra vovvarna som postats härinne är mindre charmiga, men din SS var verkligen något extra! ^^
#37 - 29 november 2009 11:55
Jag har två kineser, puffar båda två.
Cappi är två år och moster till Tippi, vi brukar säga att Cappi uppmostrar Tippi.
Egentligen var det yngsta sonen som skulle "ha" Cappi men hon valde mig istället, en typisk enmanshund. Så då blev det Tippi somras till sonen. Hon är i skrivande stund snart fem månader. Hon är mosters raka motsats.
Cappi är en liten gråsvart kines, smart som bara den, reserverad och ganska ointresserad av annan mat än det allra godaste.
Tippi är en STOR vitbrun kines, korkad men glad, gillar alla och framför allt ALL mat. Hon är så stor att när vi tröttnar på ramsan "det-är-en-kinesisk-nakenhund-fast-med-päls" så kallar vi henne dvärgsanktbernhard. Det är inte många som känner till den rasen......

Valet av ras beror på lättare allergier i familjen och då kan kineser passa. Det gör det också, vi mår jättebra. Vi har aldrig ångrat oss, de är roliga, lättlärda, smidiga jyckar. Dessutom ogillar de dåligt väder och vägrar gå promenader i regn (vi har trädgård...) vilket vi tycker är en perfekt egenskap!!!
#38 - 29 november 2009 12:21
Rottweiler så klart!

Vi har två rottisar, en hane och en tik plus en blandras schäfer/boxer.
Hundarna vaktar oss och gården.
#39 - 29 november 2009 13:14
Pickles skrev:
Vilken fantastiskt tjusig liten hund. Jag älskar färgen och pälsen!

Inte för den skull sagt att de andra vovvarna som postats härinne är mindre charmiga, men din SS var verkligen något extra! ^^

Vi brukar kalla honom den fula ankungen, när han var valp var han prickig innan pälsen växte ut. Min mammas första kommentar när hon såg en bild på honom för första gången var "Ska du verkligen köpa den där? Han var inte alls fin!"
Men så låter det inte nu längre :)
Han var den överblivna valpen i kullen (pga. ev. ögonsjukdom) och 4mån gammal när vi hämtade honom.
#40 - 2 december 2009 12:56
Vi hade en blue-merle collie när jag var liten, så den färgen ligger mig varmt om hjärtat
#41 - 2 december 2009 13:02
Vi hade en bulterrier, Tabasco. Han blev 8 år om jag inte minns fel, sen kunde vi inte behålla honom längre och han gick på livslång medicin så han fick somna in istället...

Dom ser jättefarliga ut när man möter dem, men han var den mest menlösa hund jag har träffat. Försiktig som bara den, sov hela tiden och jättego. Kommer lätt skaffa en bullterrier som nästa hund med :D

http://i75.photobucket.com/albums/i285/Platyyngel/Iprofil.jpg
#42 - 2 december 2009 13:04
Två belgisk vallhund/ groenendael. Å så bonuspointern Nitro som är hos mig när (min fd sambo) husse jobbar eller behöver hundvakt av annan anledning.
#43 - 2 december 2009 19:31
Och titta! I Luleå till och med, Inka. Så trevligt! ^^
Tervueren var en av de raser jag tittade närmast på innan jag skaffade min lilla gangster. Fantastiskt vackra hundar.
Kanske om jag i framtiden överväger någonting med en mankhöjd över linjalen. *ler* Posta lite bilder kanske?
#44 - 5 december 2009 22:45
Har en dvärgschnauzer. Vald eftersom vi ville ha en liten hund och valde en ras med aktiveringsbehov strax under vad vi kunde erbjuda- en tanke jag är väldigt nöjd med, med tanke på att det är första hunden och man aldrig vet vad som väntar (väntade).
Otroligt nöjd med rasvalet! Stor fördel dessutom att de inte fäller :p
#45 - 25 december 2009 14:05
Jag har 5 chihuahuor, två korthår och 3 långhår och 1 naken chinese crested.
Träffade en chihuahua och föll pladask för dessa underbara hundar.
#46 - 25 december 2009 16:12
Avendesora skrev:
Jag har 5 chihuahuor, två korthår och 3 långhår och 1 naken chinese crested.

Träffade en chihuahua och föll pladask för dessa underbara hundar.

Använder du de till avel eller bara sällskap? :)
Håller med chihuahua är söta "stora" hundar i en liten hunds format :)
Har en på min kurs, är kär i hunden :D
#47 - 25 december 2009 16:25
Hej har en nu 4-årig Borderterrier vid namn Sixten.
#48 - 25 december 2009 16:28
ÅÅH vad söt! :D
#49 - 25 december 2009 20:32
Har inga egna hundar men min sambo har 2 hundar, en Tollare och en Schäferblandning.
Bilagor:
#50 - 27 december 2009 11:32
Jag/vi har 2 Dansksvensk gårdshund, en tik å en hane som fått 22 valpar i 3 kullar. En jättetrevlig ras, påminner mycket om jack russel. alldrig nåra problem,glada pigga å lättlärda. Har tidigare haft Norrbottenspets,jack russel samt tax.
#51 - 28 december 2009 18:15
Här är mina babes!:D

Filmsnutten är från tidig vår i år.

Fullskärm + HD-läget + lite volym för att höja stämningen, hahaha...

&NR=1" target="_blank">
&NR=1
#52 - 31 december 2009 11:54
Nubi skrev:
Använder du de till avel eller bara sällskap? :)

Håller med chihuahua är söta "stora" hundar i en liten hunds format :)

Har en på min kurs, är kär i hunden :D

Jag avlar på dem, kenneln heter Avendesora's och jag tar ca en kull om året så det är ingen stor kennel.
#53 - 5 januari 2010 21:44
Jag har en English staffordshire bullterrier:)
#54 - 6 januari 2010 10:12
Har ingen hund själv men är uppväxt med mina föräldrars Bordercollie underbar hund som inte gör mkt väsen av sig otroligt smart och lättlärd, Börjar dock bli till åren nu.
#55 - 10 januari 2010 10:46
Vi har en irish softcoated wheaten terrier, och en portugisisk vattenhund.
#56 - 10 januari 2010 17:49
Vi har en dvärgspets som heter Tin-tin. Han är aningen för stor för rasstandarden och var dessutom kryptorchid så då han "kasserades" för avel fick vi honom billigt. :p Men han är vårt pälsmonster/gullegris/kelpåse/gosedjur och familjens medelpunkt ändå!
#57 - 10 januari 2010 19:44
Pickles skrev:
Och titta! I Luleå till och med, Inka. Så trevligt! ^^

Tervueren var en av de raser jag tittade närmast på innan jag skaffade min lilla gangster. Fantastiskt vackra hundar.

Kanske om jag i framtiden överväger någonting med en mankhöjd över linjalen. *ler* Posta lite bilder kanske?

Hehe, jo jag ska peta in nån bild snart. Min yngre kille är faktiskt från Åbyn/Byske!
#58 - 14 januari 2010 09:29
Jag har en English staffordshire bullterrier:)

Skit trevliga hundar... har själv en 10 månaders Staffe här hemma!
Litet monster e hon :p
#59 - 14 januari 2010 17:39
Everhate skrev:
Skit trevliga hundar... har själv en 10 månaders Staffe här hemma!

Litet monster e hon :p

Haha min lille Baloo är ochså ett monster heh full rulle hela dagen:P..värst är de tnog för tjejen som är hemma med han hela dagen och ja får jobba haha:D..
#60 - 14 januari 2010 18:11
Lina 2 år, dvärgschnuazer :) 'stavning'
#61 - 14 januari 2010 19:58
Lapsk vallhund! Också mycket spets i sig, men min skäller inte mycket. Ibland vid hundmöten, men oftas inte. Han har varit besvärlig, jag har verkligen fått vända ut och in på mig själv för att få rätsida på honom, och nu senaste halvåret tycks han ha landat...
Jag trivs med rasen, mellanstor, drar inte in smuts, klok, nära till sina känslor, pratar mycket, barnkär. Det blir nog en lapsk till om jag får bestämma.
#62 - 19 januari 2010 19:44
Har en blandrashund Bodercollie/ Collie som är 2 år nu hadde en foxterier förut men det var för mycket jakt i den denna är betydligt lungnare
#63 - 28 januari 2010 15:40
Har en tricolor cavalier king charles spaniel. Det var inte jag som bestämde vilken ras valet skulle falla på, men jag är väldigt glad över den lille krabaten! Jag ville ha en tax först men har fått höra att de är riktigt svåra och eftersom jag själv, och mina närbesläktade, är nybörjare vad gäller hundar så var nog cavalier ett bra val. Vissa problem finns naturligtvis såsom dragande i koppel men det mesta går bra. Hunden är 10 månader tror jag.
#64 - 28 januari 2010 20:12
Vi har en Engelsk springer spaniel =) Fullt ös medvetslös ;)
#65 - 28 januari 2010 20:47
Jag har tyvärr inga hundar längre men har haft Irländsk Setter (Moje) och en blandras (Douglas). Blandrasen behöll jag när jag och mitt ex separerade. Han ver helt underbar, älskade att träna!!! men av personliga skäl var jag tvungen att lämna bort han, så en bekant till mig tog hand om honom och han är aktiv inom hemvärnet och jobbar mycket med Douglas :D

Douglas (50% Irländsk Setter, 25% Doberman, 12,5% Rottweiler, 12,5% border collie)
4 veckor
[ATTACH]27021[/ATTACH]
[ATTACH]27020[/ATTACH] [ATTACH]27024[/ATTACH]

Moje och Douglas
[ATTACH]27025[/ATTACH]

Moje
[ATTACH]27022[/ATTACH]
[ATTACH]27023[/ATTACH]
#66 - 21 april 2010 16:12
Någon som har en welsh springer spaniel? :) tänkte skaffa det i framtiden... och jag undrar, behöver de mycket pälsskötsel? har läst att för att vara en långhårig hund så behöver den inte så mycket skötsel..
akvavirum
#67 - 22 april 2010 23:00
Enola skrev:
Jag har tyvärr inga hundar längre men har haft Irländsk Setter (Moje) och en blandras (Douglas). Blandrasen behöll jag när jag och mitt ex separerade. Han ver helt underbar, älskade att träna!!! men av personliga skäl var jag tvungen att lämna bort han, så en bekant till mig tog hand om honom och han är aktiv inom hemvärnet och jobbar mycket med Douglas :D

Vilken tur i oturen att du hade en bekant att lämna honom till. Men jag måste säga att det såg ut som två enormt söta hundar! Jättefina.:)
#68 - 26 april 2010 14:41
Har en Tibetansk Spaniel :)
#69 - 26 april 2010 15:34
Jag hade en mellanpudel, Kajsa - var tvungen att avliva henne i eftermiddags, drygt 14 år gammal. Krama era hundar en extra gång idag!

Hälsningar
Jennifer
#70 - 26 april 2010 15:57
jenmad skrev:
Jag hade en mellanpudel, Kajsa - var tvungen att avliva henne i eftermiddags, drygt 14 år gammal. Krama era hundar en extra gång idag!

Hälsningar

Jennifer

beklagar trist när man förlorar en familjemedlem
#71 - 26 april 2010 16:26
jenmad skrev:

Hälsningar

Jennifer

Fy så ledsamt! Jag ska krama min fina ExBolinas Katinka en extra gång idag, en blandras på 7 år i juli. Hon är 50% Border Collie, 25% schäfer och 25% Welsh Springer Spaniel.

Länkar till mitt pixboxalbum med bilder på henne. Världens vackraste hund(såklart i mina ögon*ler*)

http://www.pixbox.se/alb_show_id463790_page0.html
#72 - 26 april 2010 16:28
water drop skrev:
Någon som har en welsh springer spaniel? :) tänkte skaffa det i framtiden... och jag undrar, behöver de mycket pälsskötsel? har läst att för att vara en långhårig hund så behöver den inte så mycket skötsel..

en hundbekant har Welsh och det är inte mkt pälsvård jämfört med cocker.
Mattis som hunden heter blir trimmad på bringan och vid benen. Inget mer :) mkt trevlig hund!
#73 - 26 april 2010 18:46
Två som den här

Tobbe
#74 - 5 maj 2010 14:46
Har denna lilla terrorist vid min sida dygnet runt. Han är 50% dvärgspets 25% lhasa apso och 25% york.
Bättre hund får man leta efter men så säger ju vi alla om våra hundar:p
#75 - 5 maj 2010 19:38
Ekwall: Skitsöt! Svansen är fantastisk! XD
Men nu bär jag vittne om mina gräsliga rasfördomar - är han inte väldigt skällig med den blandningen? Bevisa mig gärna fel.
#76 - 6 maj 2010 14:59
En Finsk lapphund. Klart sötaste och mest personligaste hunden jag träffat! Och så sägeer jag inte baara för att det är vår egen :P

http://1.bp.blogspot.com/_4mXtixzwlFg/S79onriRA7I/AAAAAAAAAz0/mYPA_VLIPYc/s1600/P2190019.JPG
Gäst
#77 - 6 maj 2010 15:07
vi har 2 Chihuahua
#78 - 6 maj 2010 17:15
Jag har 7 Silken Windhounds här hemma, i åldrarna 2 till 14 år.
#79 - 6 maj 2010 17:48
Pickles skrev:
Ekwall: Skitsöt! Svansen är fantastisk! XD

Men nu bär jag vittne om mina gräsliga rasfördomar - är han inte väldigt skällig med den blandningen? Bevisa mig gärna fel.

Väldigt skällig skulle jag inte säga fast han har fått någon fix idé om att skälla som en idiot när folk kommer den senaste månaden. Men försöker träna bort det nu. Han har nog lärt sig lite för mycket av tjejens flat...
#80 - 22 augusti 2010 13:46
Är uppvuxen med finsk spetsar men vi gick över till liten blandras mellan papillon/sitzue då jaktintesset svalnat. Det är min mammas och pappas hund, jag fick en av hennes valpar som min egen, en blandning mellan papillon/chihuahua/sitzue. Han är nu 10 veckor och tre dagar. Vi ser även efter hans pappa och syster ibland som min egen syster äger. :)
#81 - 22 augusti 2010 14:47
Min sambo å jag har våran älskade franska bulldog vid namn Lèon:P
Ska inskaffa en engelsk bulldog nästa år.:D

#82 - 22 augusti 2010 15:21
Jag har en tre-färgad Shetland Sheepdog :D
#83 - 22 augusti 2010 15:37
#84 - 22 augusti 2010 16:57
Åh den raser är ju bara för underbar! Har tidigare tyckt dom verkat tråkiga och fula men efter att jag och min mamma börjat gå ut med våran jobbarkompis hundar (En borzoi och en wippet) har jag ändrat mig totalt! Skulle inte tveka en sekund att köpa honom :)
#85 - 22 augusti 2010 16:58
miluhe skrev:
Borzoi

Åh den raser är ju bara för underbar! Har tidigare tyckt dom verkat tråkiga och fula men efter att jag och min mamma börjat gå ut med våran jobbarkompis hundar (En borzoi och en wippet) har jag ändrat mig totalt! Skulle inte tveka en sekund att köpa honom :)
#86 - 23 augusti 2010 14:17
Vi har en borzoi som heter katja :)
#87 - 24 augusti 2010 18:04
Andrém skrev:

Det har jag också :D Plus en nakenfis. Det är förmodligen vanligare med pälsade nakenhundar än nakna nakenhundar (genetik), men är de inte friserade på ett visst sätt påminner de mycket om t.ex. pudel eller någon slags terrier, så man vet inte alltid när man ser en ;)
#88 - 12 september 2010 16:36
Rottweiler!
Vacker robust hund som är trygg att ha som familjehund och vakthund.
#89 - 12 september 2010 20:34
Snart en liten dvärgschnauzer valp på 8-9 veckor :D
#90 - 13 september 2010 19:33
Ambull/ast hane på 3 år och samma blanding fast tik på snart 2år. Riktigt trevliga hundar med rejäl envishet och vilja. Riktiga slöfockar med! :D
#91 - 13 september 2010 21:16
Jag har en mycket fin amstaff tik . Svart vit extrapas. Jag valde denna hund. För att jag LÄS jag tycker att det inte finns någon bättre familjehund med rätt uppfostran. En hund jag alltid kan lita på . Och som aldrig skulle göra min son något. Köpte henne när sonen va ungefär 6 månader och då va hon 15 veckor. Nu är sonen 2. Och ja. Det finns ingen bättre hund. Innan dess hade jag en rottwieler och en schäfer. Men dom 2 raserna skulle jag dock aldrig våga lämna ensama med ett barn.
#92 - 14 september 2010 15:23
Blandras-tik på 8 månader, Dalmatiner / Rottweiler / Amstaff, världens lugnaste tryggaste hund om än något busig och olydig.
http://i201.photobucket.com/albums/aa35/BananaPete/P9021663.jpg

Hon är en omplaceringstjej som vi nu har haft i 3 veckor, var väldigt tveksam innan jag åkte och träffade henne då jag misstänkte att hon kunde se ordentligt underlig ut med den mixen men jag föll som en fura så fort jag fick se henne och hon kom fram och nafsade mig i örsnibben.
Vi har tidigare haft Rottweiler vilket också var dömysiga hundar så jag blir så förb***** på alla dessa människor som menar på att de är farliga och opålitliga då inget kunde vara längre från sanningen, som med de flesta om inte alla raser så handlar det till 90% om ägaren förutsatt att vovven är frisk.
#93 - 14 september 2010 18:52
Jag har 2 Franska Bulldoggar som ställer till med oreda =)
#94 - 20 september 2010 18:46
Jag har en Yorkshire Terrier 3 år gammal och pigg som ingen annan =)
#96 - 4 januari 2017 14:50
En gammal tråd men varför inte ge den färskt liv på nytt. Har jobbat på hunddagis och fågelhundar är min absoluta favorit. Mer social skapelse finns inte. Vill hälsa på allt och alla, och vill älska allt och alla. Små hyss (och stora som att sno brillorna) och exemplarisk allt i ett. Vill lära sig gå mjukt (gå fint och inte dra) men kan ta lite tid och övning). Är ytterst sällan aggressiv mot andra hundar och tar gärna kontakt, stort tålamod, men självklart ett litet morr om det tagit slut. Aktiva nosare och kan vara mer intresserade av att spåra andra små djur som sorkar än andra hundar, dock är det kört om dom ser en hare... Minns inte själva rasnamnet men dom är renrasiga med ljusbrun täckning, lite vita i ansiktet och har blå ögon.
#97 - 5 januari 2017 10:06
Vi har en Tollare, Baloo :)Attachment
#98 - 28 november 2017 10:04
Jag har en tysk schäferhund, tik, grå. 8 år.
De gråa är litet ovanliga, många tror det är en blandras. Liten och smidig, väger strax under 30 kg.
Barnen hemma på gatan kallar henne för "Lilla Vargen", inte så konstigt då hon inte är helt olik i teckningen, en varg.
Är amatörutbildad i person- och föremålssök, kan hitta bortsprungna förskolebarn och ibland även borttappade bilnycklar. Nose-Work är hon bra på också.
Har även ett utpräglat vaktbeteende, men det är väl inget unikt hos schäfrar.
Hon gillar katter, gärna en till lunch och en till middag, dessvärre gynnar det inte grannsämjan hemma, men katter är bra på att klättra i träd, det är inte schäferhundar.
#99 - 19 januari 2018 13:24
Där ser man Björn J. Även här tycker vi lika, har ju också tysk schäferhund, men vit sådan. Det är familjens tredje schäferhund, vi älskar deras viljan att hela tiden lära och deras klokhet.

AttachmentAttachment
#100 - 19 januari 2018 18:07
[QUOTE=Ekenberg;n2378243]Där ser man Björn J. Även här tycker vi lika, har ju också tysk schäferhund, men vit sådan. Det är familjens tredje schäferhund, vi älskar deras viljan att hela tiden lära och deras klokhet.

AttachmentAttachment[/QUOTE]

Ok, ja trevliga hundar. Men de vita, heter inte dom "Svenk herdehund" eller liknande? Eller finns det vita schäfrar?
#101 - 19 januari 2018 18:13

"Lilla Vargen" som egentligen heter något annat.
#102 - 19 januari 2018 18:47
Du har helt rätt, i Sverige heter den vit herdehund, i övriga världen vit schäferhund, jag har haft två svartbruna schäferhundar tidigare och märker inte någon skillnad . Din schäfer är jättefin, väldigt ovanlig i Sverige .
#103 - 19 januari 2018 20:22
[QUOTE=Ekenberg;n2378283]Du har helt rätt, i Sverige heter den vit herdehund, i övriga världen vit schäferhund, jag har haft två svartbruna schäferhundar tidigare och märker inte någon skillnad . Din schäfer är jättefin, väldigt ovanlig i Sverige .[/QUOTE]
Dom gråa börjar bli litet vanligare, dom är alla av brukshundslinje, litet smäckrare med rak rygg.
Jo vi har och har haft några vita ståtliga schäfrar här i grannskapet, en rätt stor hanne, gillar att bada i lera.... "Klorin" heter han.
Vi tog hand om svärsonens stora schäfertik som var en pensionerad skyddshund från totalförsvaret, hon var tuff! Men det var god omvårdnad i livets slutskede, och så dök då denna gråa upp mitt framför ögonen på oss, och det var ömsesidig kärlek direkt.
Men det är löp nu och gnannskapets alla hanar är tokiga, mest het på gröten är en chihuahua.... Skulle vara intressant att se hur avkomman av schäfer-chihuahua skulle se ut... Men han "når inte fram"...
#104 - 6 februari 2019 21:12
Gammal tråd, ja! ^_^
jag har fortfarande kvar damen i inlägg #26 (hon fyller snart tretton) och dessutom en ljuvlig shiba inu som blir nio år i höst!

​​​​​​​
#105 - 7 februari 2019 19:36
[QUOTE=Pickles;n2398274]Gammal tråd, ja! ^_^
jag har fortfarande kvar damen i inlägg #26 (hon fyller snart tretton) och dessutom en ljuvlig shiba inu som blir nio år i höst!

[/QUOTE]

Jättefina, shiba är ju också en favorit. Vår 12-åring är ju fortfarande vid god vigör. Attachment ​​​​​​​
#106 - 7 februari 2019 21:03
[QUOTE=Ekenberg;n2398308]

Jättefina, shiba är ju också en favorit. Vår 12-åring är ju fortfarande vid god vigör. Attachment [/QUOTE]
Folk brukar säga det om shibor tills de får umgås med några på dåligt humör. :D
Min vän och dåvarande sambo sammanfattade det rätt väl: "I mean, she's a wonderful dog and all... As long as she's someone elses problem...."
Skämt åsido, rasen har visat sig vara helrätt för mig och jag lever för dem båda två. ^_^
Din byracka verkar också lyckas njuta av åldrns höst.
#107 - 7 februari 2019 21:49
[QUOTE=Pickles;n2398317]
Folk brukar säga det om shibor tills de får umgås med några på dåligt humör. :D
Min vän och dåvarande sambo sammanfattade det rätt väl: "I mean, she's a wonderful dog and all... As long as she's someone elses problem...."
Skämt åsido, rasen har visat sig vara helrätt för mig och jag lever för dem båda två. ^_^
Din byracka verkar också lyckas njuta av åldrns höst.
[/QUOTE]

Hahaha, jag har hört att shibor har hög integritet och kraftigt humör, min vovve är allt livsnjutare.....som sin herre ;)
#108 - 8 februari 2019 22:40
[QUOTE=Ekenberg;n2398331]

Hahaha, jag har hört att shibor har hög integritet och kraftigt humör, min vovve är allt livsnjutare.....som sin herre ;)[/QUOTE]

De är som bortskämda kungligheter i trotsåldern, fast med vassare tänder, mer drama och ninjaskills! :D
Fast också livsnjutare av rang förstås, på sina villkor. Och vilken hund uppskattar inte en go´fåtölj med den utsikten? <3
#109 - 13 februari 2019 01:25

[COLOR=#000000]I have a big black chow at home, I can't add a photo yet since I am still a newbie.
He loves to take a bath using the [/COLOR] [COLOR=#000000]booster bath replacement parts[/COLOR] [COLOR=#000000]since its a dog breed. Aside from that he loves playing fetch in the park nearby. [/COLOR]

Annons