Som frågan lyder vad har denna guramin för namn:confused:
[ATTACH]41439[/ATTACH]
[ATTACH]41438[/ATTACH]
[ATTACH]41440[/ATTACH]
[ATTACH]41441[/ATTACH]
ansjo skrev:Jepp:).
En av de snyggaste guramina jag sett såg jag på Imazo för ett tag sedan, VF Blå gurami. Fy faen säger jag bara:p!
VisualDarkness skrev:Ja, riktigt vackra! Se till att få yngel som du kan sprida runt i landet. ;)
qenzo skrev:Den var riktigt fin :) Guldarna är iögonfallande verkligen :D *guraminörd* Har aldrig sett någon så djup i färgen dock.
Själv älskar jag den blå, men också ormskinnsversionen är snygg. För att inte tala om dvärgarna :P
Skulle det vara så att du håller bara en hona med hanen KAN du få problem dock. Vill bara tala om det. Hanarna går rätt hårt åt sina kvinnor och man brukar därför hålla de 1 hane + 2-3 honor. på så sätt kan hanens elakheter spridas i hans harem, så inte bara en enda hona för all stryk :)
solis skrev:Tack för rådet,är medveten om att detta kan inträffa, har dock haft turen att det funkat bra med en hane och hona (har guldgurami i ett annat kar) och haft så några ggr innan men ser jag att det inte funkar så får jag ordna det, sätter nog annars dom i 600 litaren och då får han att göra för att hitta henne i djunglen