köpte två honor och en hane, hanen dog tyvärr för några dagar sedan. så jag har tänk införskaffa en ny om inte annat, Om honorna mår bra av det, eller klarar dom sig bra ensam?
har svårt att mäta med ögonen hur stor dom är, vet ej ålder på dom.. men runt 1dm gissade sambon på, grymt skygga var dom iaf i drygt en vecka innan dom vågade visa sig då jag köpte dom.. kanske har med att dom är unga? nu har dom iaf inga problem med att simma runt även om jag går runt och tittar på dom =P
Är dom verkligen för smala? för jag fick rådet av akvariebutiken att mata sparsamt då jag hade så hög halt av nitrat.. eller spelar det ingen roll? för höga värdet försvinner ändå inte >_< (säger teststickorna, vet att dom inte brukar vara nått att lita på, men har inget annat för tillfället)
Matar varannan dag, varierad kost som flingfoder, frysfoder och grönfoder t.ex ärtor. och räkor brukar dom få. en favorit bland pansarmalarna iaf =P
Har praktbotior, siamesiska algätare, en mal, pansarmalar och en pilnäbb. ja just, höll på att glömma. fick två guldfiskar som present igår