Vad kan man ställa ett 100l på?

#1 - 26 juli 2013 22:30
Hallå Zoopet! Var ett tag sedan man postade här men nu är man igång igen. Denna gången för en liten fråga om möbler att ställa akvarium på... Funderar på att köpa ett 70-100l att ha som yngel/extra akvarium till mitt 375l. Behöver som sagt en möbel att ställa det på.
Hade tänkt att ställa det på en sådan här byrå: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40159837/
Har sedan innan och har även nu ett 20l akvarium på byrån. Den har hållit bra för vikten.
Största frågan här nu är då ifall byrån håller för ett 70-100l istället? Vad tror ni?
Om inte, vet ni någon annan möbel som skulle hålla? (Ej leckablock)

Kanske man bara ska sätta sig på byrån och höra ifall det sviktar/knakar?
#2 - 26 juli 2013 22:41
Jag ser inget scenario där ett så litet kar ska kunna knäcka en sån där.. det är väl om du har en unge utan självbevarelsedrift eller en större hund som aktivt puttar på den.. jag tror din avancerade testmetod är ett utmärkt sätt att undersök.. :)
#3 - 26 juli 2013 23:37
Sätt dig och gunga lite fram och tillbaka. Som jag ser det så är det nog sidostabiliteten som skulle kunna vara ett problem pga benen, det är ju lätt att åtgärda genom att sätta en skiva mellan dom två bakre benen så att dom inte går att vicka i sidled.

Annons