Vad passar med mina bolivianer?

#1 - 21 februari 2008 15:33
Heej! Snart är det dags att fylla akvariet med lite fler fiskar, för tillfället har vi följande fiskar.

2 stycken bolivianska fjärilsciklider
5 stycken otocinclus
2 stycken siamesiska algätare

vad tycker ni skulle passa? Vill ha några riktigt trevliga fiskar. Jag älskar ciklider så det hade varit kul att ha fler men jag är rädd förr att det ska bli för mycket bråk. akvariet är 95 liter. Vill inte bara ha småfiskar som tetror...
#2 - 21 februari 2008 16:22
Akvariet är tyvärr inte tillräckligt stort för mer ciklider. Kanske några corydoras?
#3 - 22 februari 2008 11:46
mjaaa..tror det räcker med malar. Men hur är platys? kanske någon rolig tetra som inte är neon... eller gurami? vad tror ni?
#4 - 22 februari 2008 11:59
sorgmanteltetra. dvärggurami. nån platy eller molly. kejsartetra. kardinaltetra. koppartetra. honungsgurami. nåra förslag
#5 - 22 februari 2008 13:40
sorgmanteltetra. dvärggurami. nån platy eller molly. kejsartetra. kardinaltetra. koppartetra. honungsgurami. nåra förslag

att tack, ska fundera lite på dem...
#6 - 22 februari 2008 14:47
Håller med om att akvariet är för litet för fler ciklider. Tyvärr är det även för litet för bolivianer.

Några platies skulle funka. Tetror finns det massor av arter av. Ett stim av någon tetra-art som är lugna och inte så stora skulle också funka.

Annons