Vad passar till kakaduaciklider?

#1 - 2 maj 2006 14:51
Hej! Jag 3st kakaduor (1 hane+ 2 honor) Nu undrar jag vad som passar ihop med dem. Jag har ett 60l kar så har redan börjat fundera på fjärilsciklid och gul dvärgsciklid. Fjärlisciklid e tuff snygga färger också.
Den gula dvärgscikliden kanske börjar rivalisera med min kakadua eller?

Så jag vill ha svar på vad finns det för ciklider som jag kan ha till kakduorna.
#2 - 2 maj 2006 15:18
I stället för att starta en helt ny tråd i samma ämne så är det bättre att lyfta upp den förra tråden ("Går det?"). Det kan du göra t.ex. genom att skriva ett eget inlägg i den tråden.
Det blir lite förvirrat när du startar nya trådar i samma ämne, vilka fiskar som passar till dina kakaduor.
#3 - 2 maj 2006 15:22
Jo men jag får aldrig bra svar tycker ja!
#4 - 2 maj 2006 15:29
[quote=Kimson3]Hej! Jag 3st kakaduor (1 hane+ 2 honor) Nu undrar jag vad som passar ihop med dem. Jag har ett 60l kar så har redan börjat fundera på fjärilsciklid och gul dvärgsciklid. Fjärlisciklid e tuff snygga färger också.
Den gula dvärgscikliden kanske börjar rivalisera med min kakadua eller?

Så jag vill ha svar på vad finns det för ciklider som jag kan ha till kakduorna.[/quote]

fjärilsciklider går bra min kusin har de med kakaduaciklider.
#5 - 2 maj 2006 15:31
det enda ja har hör negativt om fjärlisciklider att dom e så ömtåliga stämmer det eller?
#6 - 2 maj 2006 17:18
I ett 60 liters skulle jag inte ha mer än en sorts dvärgciklid. Jag tycker absolut det är tillräckligt med de du har. Vill du ha något mer så kan du ju titta efter någon tetra...

Ja, fjärilscikliderna brukar räknas som rätt känsliga och ganska kortlivade...
#7 - 29 juli 2006 12:37
Nu lyfter jag upp denna tråd ja undrar vad ja ska göra med min gula dvärgciklid hona hannen dog under semestern! :(

1 köpa en hane till henne så blir hon glad

2 vänta ut henne och köpa fjärilsciklider? eller e dom aggro mot kakaduor???

3 kan ni hitta på något eget???
#8 - 29 juli 2006 12:38
eller e fjärilsciklider aggro mot neonisar??? glömde att skriva hehe
#9 - 29 juli 2006 15:33
Jag har 10 vinkeltetror (vinkelhakar, enligt min yngsta dotter), 2 ancistrus och 2 bruna ciklider till mina kakaduor (som jag inte riktigt vet hur många dom är för dom ynglar av sig lika ofta som jag byter k..., men dom är i alla fall 2+3 vuxna), i ett 180 liters hörn. Det går hur bra som helst! Ibland verkar det nästan till och med som om de små kakaduorna simmar tillsammans med tetrorna och att dom brukar retas med malarna.
#10 - 29 juli 2006 19:17
Okej men det var inte det ja villa ha svar på :( funkar fjärilsciklider ihop med kakaduor???och neonisar (neontetror)
#11 - 29 juli 2006 21:49
fjärilsciklider funkar bra med de flesta fiskar. De är mycket fredliga... I hop med stimmande tetror funkar det ännu bättre för de läse tetrornas betéende. Simmar de undan = Fara. Ser dom still med tetor = Lugnt.

de blir lugna med stimmfiskar i närheten.
#12 - 30 juli 2006 18:51
Vad bra :) mot affären ! :P bara skojja snart iaf precis det svar jag ville ha tack så mycket nu behöver ni inte svara mer! :D

Annons