Hur ser det ut hos dig Micke , har du MER där det cirkulerar åxå ??
Nepp i burken jag har problem har det varit ytterst lite cirkulation endast ett litet eheim ytterfilter och spridarrör har stått för cirkulationen.
Nu har jag däremot stoppat ner ett quickfilter som drivs av en Fluval 402a jag har strypt pumpen lite för att kunna öka eftersom och se vad som händer.
Så nu får vi se vad som händer det blir säkert ännu mer trådar :-(
Det är väldigt lite/små växter i burken jag håller på med att få till en matta av Hemianthus callitrichoides ett stenröse samt lite Eleocharis acicularis som bakgrund jag har öst i en hel del Riccia för att få upp växtmassan en del.
Trådarna dyker upp över allt i burken dom är lätta att ta bort, men dom växer så förbannat snabbt så rensar jag inte bort dom varje dag så kväver dom växterna rätt snabbt.
Det såg inte kul ut när jag kom hem från en veckas semester förra veckan.
Överallt har jag hört att det är överskott på järn som framkallar trådalger hur är det med fosfat och nitrat?
Jag har som sagt ökat,minskat,ändrat dom olika parmametrarna ett tag nu.
Jag har inte testat att övergöda som jag gör i den stora burken, där finns dom också men under mer accepterade former.
Mitt största problem är väl Co2 tillförseln i burken som tyvärr fortfarande är en jästlösning.
Så fort jag får mina nya leksaker från Tyskland så är det löst.
Kan trådarna dra någon form av super fördel av en ojämn Co2 tillfösel? Det växer helt kanon i övrigt såvida jag rycker bort trådarna varje dag.