Skulle vara kul att höra hur ni definierar ett stort akvarium:)
Jag tyckte att mitt 325 liter var jättestort när jag fick det. Nu tycker jag det är löjligt litet:D För mig ska ett akvarium nog vara på min. 500 liter för att räknas som stort.
Ja, det är ju så... När vi skaffade akvarium så skulle vi skaffa ett "lagom". Det slutade på 144 liter, vilket vi då tyckte var stort. Nu är det litet och vårt nya 375 liters är stort... :) Ska vi försöka få plats med större så ryker datorerna och det vill vi inte... :D
Men visst är det konstigt hur man hela tiden siktar "större"?
ser ofta på blocket "stort akvarium kolla hit!!" så är det ett 450L absolut inte litet men vad jag själv tycker så tycker jag att ett 1000L+ är stort, sen 1000L känns mycket mindre nu än innan.
Och tack vare ett mycket utmärkt val av både inredning och invånare så verkar det större. Hade han haft fiskar på runt 40 cm så blir det plötsligt litet :)
Allt är ju relativt. Har man ett på 45 och köper ett på 145 så är det stort.
Har man ett på 145 och skaffar ett på 320 liter så är det stort.
Och har man ett på 320 och skaffar ett på över 500 liter så är det stort och det tycker jag är stort.
Sedan läser man om en som har 3000 liter så är det stort givetvis.
Sedan beror givetvis inomhusmiljön något också ett 100 liters i en liten etta kan ju te sig större än ett 400 liters i en stor villa.
Stort akvarium kan ju vara ett 100 liters kar i köket eller ett 720 i vardagsrummet, säg sen att man slänger in ett 720 liters akvarium i ett för litet rum då är det ju plötsligt enormt....
Jag planerar ett 450 liters Juwel Vision i vardagsrummet som estetiskt kommer framstå som "stort" men givetvis hade jag gärna täckt en av långväggarna med vatten:),
ska man verkligen begränsa sig??