du verkar ha fått samma symptom som jag hade för ett halvår sedan. Jag köpte fisk så in i h-vete för att jag visste att jag skulle skaffa ett stort i sommar. Jag skaffade ett på 540 liter, men problemet var att med mitt nya 540 kom 40st malawiciklider. Jag hade då ingen plats för mina ciklider jag köpt i väntan på det nya och det blev en massa problem och jag fick sälja en massa fisk och prioritera vilka jag ville ha.
Det bästa är att inte köpa några nya fiskar förräns man har akvariet där de skall gå tills de blir vuxna och leva där livet ut. Så köp inte några malawiciklider, särskilt inte om du bara har ett 60 liters o ha dem i. Jag anser att ett 120 litersakvarium är det minsta man kan ha till vuxna malawis, och då skall det vara de lugnaste firrarna, typ Aulonocara stuartgranti. Det får dock endast plats med en hanne och 3 honor i ett sådant akvarium. Annars tycker jag att ett malawiakvarium inte bör vara på mindre än 200liter för vuxna fiskar.
hoppas att du tar till dig lite av detta och inte köper de där malawicikliderna om du inte har deras slutliga akvarium hemma och klart till dem. Annars önkar jag dig lycka till med firrarna och hoppas att du kommer över på malawispåret en vacker dag då du har ett akvarium till dem.....[:)]