vad ska jag göra???

#1 - 29 december 2007 14:19
Jag har 4 platy, 8 tigerbarber 2 malar och 2 palettciklider med yngel i mitt 54 litersakvarium (jag vet lite trångt):)
och mina platy får ungar hela tiden men det är bara ca 1 unge per kull som överlever kanppt det och nu ska en v mina gula platy föda och jag har lgt henne i ett yngelkar för jag har hört att platy inte äter upp sina egna ungar.
Sedan när hon får ungar kan jag flytta över dom till ett 25 litersakvarium som innehåller 1 cm palettciklidyngel och ett 0.8 cm paltyungel utan att dom blir uppätna?:confused:

Tacksam för många svar
#2 - 29 december 2007 14:20
paöettcikliden kanske kan vara lite dum.. kanske kan flytta den till ditt 54L??
#3 - 29 december 2007 14:24
japp men dom är ju så himla små och då tror jag att min tigerbarber äter upp dom
#4 - 2 januari 2008 22:31
Gör dig av med paletterna och tigerbarberna, de är inget lämpligt sällskap för platyyngel....eller skaffa ett till akvarium.
#5 - 1 februari 2008 09:58
Får inte för pappa trts allt 14 år
#6 - 1 februari 2008 10:55
bessa skrev:
Jag har 4 platy, 8 tigerbarber 2 malar och 2 palettciklider med yngel i mitt 54 litersakvarium (jag vet lite trångt):)

och mina platy får ungar hela tiden men det är bara ca 1 unge per kull som överlever kanppt det och nu ska en v mina gula platy föda och jag har lgt henne i ett yngelkar för jag har hört att platy inte äter upp sina egna ungar.

Sedan när hon får ungar kan jag flytta över dom till ett 25 litersakvarium som innehåller 1 cm palettciklidyngel och ett 0.8 cm paltyungel utan att dom blir uppätna?:confused:

Tacksam för många svar

sanning med modifikation att platys inte äter sina egna yngel.
har sett mina egna platys kalasa på sina egna yngel inne i kassen.
#7 - 1 februari 2008 13:51
Kensa skrev:
sanning med modifikation att platys inte äter sina egna yngel.

har sett mina egna platys kalasa på sina egna yngel inne i kassen.

ush vad hemskt det måste se ut jag kan inte kolla på det
#8 - 4 februari 2008 10:10
De flesta platys äter sina egna ungar så bevaka yngelkassen och plocka ut honan så fort hon har fött. Flytta ynglena först till yngelkaret efter en vecka eller så då borde de vara så stora att inte de andra ynglena äter upp dem.

Annons