Heej, finns säkert en liknande tråd som den här, men jag har lite brottom så jag postar ett nytt änme. Min platyhona ska snart föda (hon ser ut som en ballong molly XD) och jag har en liten petbox på 8 liter, kan jag ha henne där när hon föder och sedan flytta henne till stora karet, så får ynglerna vara i petboxen tills vi köper en nätkasse. Vi ska troligen åka och köpa nätkasse nu på onsdag (imorgon 25 mars 09 x), går det bra att ha ynglerna i petboxen utan pump medans? Kan jag ge dom krossat flingfoder och hur lågt vatten ska jag ha? Behöver svar akut! Väldigt tacksam för snabbt svar :)
M V H
Caisa96
Hej!
Du har rätt i att det säkert finns minst en, troligen fler, trådar i detta ämne.:eek: Hade du gjort dig besväret med att söka efter det så hade du inte heller behövt skriva en ny tråd....:d
Det du tänker göra går, men det är inte idealiskt, för det första är volymen 8 liter
egentligen på tok för lite, men det funkar som tillfällig lösning, det är ju inte heller säkert att honan hinner föda innan ni fått hem nätkassen...nätkasse är inte heller idealiskt, ynglen stressas av den lilla volymen (överbelagd cell på fängelset ungefär) så att de får nedsatt motståndskraft och ofta drabbas de därefter av sjukdomar. Det allra bästa är om honan istället får föda fritt i akvariet och ynglen får växa upp tillsammans med föräldrarna, om det nu inte finns yngelätare i akvariet....:p:)
Lycka till!:)