vad ska man skapa för projekt?

#1 - 12 augusti 2009 13:42
Har ett 150 liters akvarium stående som jag nu tänkte starta och göra nått kul med... men vet inte med vilket tema/världsdel riktigt än? hmm nån som har nått förslag? antar det är ganska så begränsat när det är så pass litet...
och desutom ganska så begränsat när butikerna här i närheten har dåligt utbud på både växter och fisk här i borlänge/falun
så lämna lite förslag:)
#2 - 12 augusti 2009 18:30
kom igen...

ingen som har nå förslag? hallå kom igen nu ! va inte blyga!
#3 - 12 augusti 2009 18:33
Olika fiskar i samma/liknande färg?
#4 - 12 augusti 2009 18:40
nån dvärgciklid?

snäcklekare?

asiatiskt med ett gäng galaxyboror?
#5 - 12 augusti 2009 18:45
Mosslandskap med spretiga rötter och massor av små rasboror :d
#6 - 12 augusti 2009 19:02
Jag förstår inte riktigt varför man vill att andra bestämmer vad man ska ha i sitt egna akvarium. Titta runt bland goldmedlemmarnas akvarium och se om du får någon inspiration istället.
#7 - 12 augusti 2009 20:01
myslas skrev:
Jag förstår inte riktigt varför man vill att andra bestämmer vad man ska ha i sitt egna akvarium. Titta runt bland goldmedlemmarnas akvarium och se om du får någon inspiration istället.

njae, att be om förslag är ju inte som att man låter någon annan bestämma?

då är det ju samma sak om man kollar in foton och blir inspirerad, eller?
#8 - 12 augusti 2009 20:42
smurfmats skrev:
njae, att be om förslag är ju inte som att man låter någon annan bestämma?

då är det ju samma sak om man kollar in foton och blir inspirerad, eller?

Jag kan inte se hur det hjälper med en massa olika människor som bara rabblar upp en massa olika fiskar, men om man däremot ser en bild får man en betydligt bättre uppfattning om hur det kan se ut. Det var i alla fall så jag gjorde, kollade runt på hur andra hade gjort och tog intryck av deras lösningar på inredning. Själva fiskbeståndet bestämde jag själv efter att ha läst massa artbeskrivningar och sedan letat efter mer info om de fiskarna jag var intresserad av för att se om allt kunde funka.

Men det är jag det. :)
#9 - 13 augusti 2009 06:29
sauser skrev:
ingen som har nå förslag? hallå kom igen nu ! va inte blyga!

Precis som myslas säger så är det svårt att komma med något när man vet så lite.

Vad har du för vatten?

Hur mycket tid vill du satsa?

Vad får det kosta?

Vad du svarar på dessa frågor kan hjälpa till.

Annars har du tre extremer här.

1. Snäcklekare från Tangayika som går i hårt vatten i princip utan växter.
[COLOR=#6666ff]Mångbandad snäcklekare.[/COLOR]

2. Ett växtkar med CO2 och PMDD där fokus ligger helt på växter, med någon Guramis kanske.

3. Ett rent survattenskar med någon survattens Apistogramma typ elizabeth http://naturawild.bb-fr.com/users/41/24/81/album/apisto24.jpg
eller [COLOR=#0000ff]Lyrstjärts-schackbräde, schackbrädes-ciklid[/COLOR]

Annons