Vad skulle du göra

#1 - 27 februari 2008 00:51
om du har en butik i din stad där du oftast ser minst 1kar som har grumligt vatten , alltså nitritförgiftning där flera fiskar ligger döda.

Samt att det i ca 3/10 kar ligger någon död fisk

pluss att de flesta mindre lättskötta fiskar är undernärda pga de inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. De större mer domninanta i karet får alltså all mat då de mindre och svaga sakta men säkert tynar bort.

Vad skulle du göra om detta är vad du sett varje gång du vart där under ca 6 månaders tid. Har dock bara vart där ca 10 gånger, vilket gör det värre. Är det av ren slump att jag vid mina få besök alltid mött detta och att det resten av tiden inte är på detta vis? skulle inte tro ...

men men, vad tycker ni
Guest
#2 - 27 februari 2008 01:10
Jag är såpass öppen så jag hade frågat dom rakt ut.
Klarar de inte av den frågan, så har de säkert något att dölja.
Jag accepterar inte döda fiskar i försäljningskar!!
Men alla kan ju få problem, de kan ju ha fått sjuka fiskar vid leverans, t.e.x..
#3 - 27 februari 2008 01:47
Jag hade nog också frågat. En död fisk kan man väl råka se ibland, men det känns inte så farligt (alla som har akvarium råkar väl ut för att en fisk dör "då och då"). Men ser det så illa ut som du beskriver, så hade jag helt klart frågat varför de har döda fiskar i nästan varje akvarium. För det låter verkligen inte normalt.

Inte skulle man väl bli särskilt sugen på att köpa en fisk därifrån heller, så det är ju ingen vidare bra reklam för affären ifråga. Så det borde ju ligga i deras intresse att göra något åt det hela.
#4 - 27 februari 2008 06:04
Jag skulle börja jobba där haha
Guest
#5 - 27 februari 2008 14:12
Lones skrev:
Jag skulle börja jobba där haha

Ha ha ha, snacka om att marknadsföra sig själv!!:D:)
#6 - 27 februari 2008 14:21
Vill du inte konfrontera affären direkt, kan du ju prata med djurskyddsinspektören (eller vad det nu heter) i kommunen. Det finns en sådan, och de gör besök om de får höra om vanvård av djur.

Amaro skrev:
om du har en butik i din stad där du oftast ser minst 1kar som har grumligt vatten , alltså nitritförgiftning där flera fiskar ligger döda.

Samt att det i ca 3/10 kar ligger någon död fisk

pluss att de flesta mindre lättskötta fiskar är undernärda pga de inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. De större mer domninanta i karet får alltså all mat då de mindre och svaga sakta men säkert tynar bort.

Vad skulle du göra om detta är vad du sett varje gång du vart där under ca 6 månaders tid. Har dock bara vart där ca 10 gånger, vilket gör det värre. Är det av ren slump att jag vid mina få besök alltid mött detta och att det resten av tiden inte är på detta vis? skulle inte tro ...

men men, vad tycker ni
#7 - 27 februari 2008 14:30
amaro: affär i etuna?

Annons