Vad trivs ihop med Sessor?

#1 - 22 februari 2008 18:16
Ancistrus mal går inte... Amanoräka går inte...

Vad kan man ha tillsammans med prinsessor som kan få bukt med lite alger?
Är det bara siamesiska algätare som funkar?
#2 - 22 februari 2008 19:03
icejoy skrev:
Ancistrus mal går inte... Amanoräka går inte...

Vad kan man ha tillsammans med prinsessor som kan få bukt med lite alger?

Är det bara siamesiska algätare som funkar?
Jag har mitt par med en Ancistrus mal för algerna skull varför kan du inte ha det samma.
#3 - 22 februari 2008 20:17
Jag stoppade ner två ancistrus till dom, men sessorna tog död på dom... dom är på allt som rör sig som jag stoppat ner i karet.
#4 - 22 februari 2008 20:20
jullar. (stora jullar)
#5 - 22 februari 2008 20:47
Eller medelstora malar.
#6 - 22 februari 2008 21:15
pleco ellel gibbi
#7 - 23 februari 2008 21:39
Hade våra ihop med 2-3 ancistrus oxå, inga problem, behöver va lite storlek på sugisarna bara.
#8 - 25 februari 2008 21:59
Då får dom växa till sig lite först, men vad ska jag ha tills jag kan släppa ner mina två små?
#9 - 26 februari 2008 10:29
I ett kar med en längd under 1 meter skulle jag nog inte rekommendera några andra fiskar alls ihop med sessor. De tar lätt över hela karet då och tar kål på allt annat.
#10 - 26 februari 2008 12:57
Jag har mina sessor ihop med en guppy och en svärdbärarhona och en liten ancistrus. Går hur bra som helst.
#11 - 29 februari 2008 07:34
Jens A. skrev:
I ett kar med en längd under 1 meter skulle jag nog inte rekommendera några andra fiskar alls ihop med sessor. De tar lätt över hela karet då och tar kål på allt annat.

Jotack... jag har ju märkt det :)
Och snäckor eller räkor vågar jag inte heller stoppa i. Dom tar väl död på dom med.
Bilagor:
#12 - 29 februari 2008 07:34
Jag har mina sessor ihop med en guppy och en svärdbärarhona och en liten ancistrus. Går hur bra som helst.

Hur stort är det karet då?
Varför har du bara en av varje?
Hur många sessor har du?
#13 - 29 februari 2008 12:18
icejoy skrev:
Hur stort är det karet då?

Varför har du bara en av varje?

Hur många sessor har du?

Gyppyn och svärdbäraren vart kvar då dom andra dog, så jag bestämde mig för sessor. jag har ca 10 st i blandade storlekar. karet är ca 150. men på tisdag blir större kar. =)
#14 - 29 februari 2008 18:37
Så dom var redan där när du släppte ner sessorna då?
Det har jag dock inte provat. Allt jag släpper ner är mat enligt sessorna iaf.
#15 - 29 februari 2008 18:43
Tycker att ni skrämmer iväg folk som tänker handla denna vackra fisk av att den skulle ta död på andra fiskar enligt mig är den inte värre än andra fiskar till och med lite mesigare än andra,vet inte vad ni gör med era men mina går bra med andra i alla fall.
#16 - 29 februari 2008 20:23
icejoy skrev:
Så dom var redan där när du släppte ner sessorna då?

Det har jag dock inte provat. Allt jag släpper ner är mat enligt sessorna iaf.

Ja dom var där. håller med ovanstående också, mina sessor här ur snälla som helst.
Bilagor:
#17 - 29 februari 2008 20:28
stene skrev:
Tycker att ni skrämmer iväg folk som tänker handla denna vackra fisk av att den skulle ta död på andra fiskar enligt mig är den inte värre än andra fiskar till och med lite mesigare än andra,vet inte vad ni gör med era men mina går bra med andra i alla fall.

Det var ju den bilden jag fått själv av dom, men ack vad jag bedrog mig :)
Men det är ju med fiskar som det är med allt annat levande, dom är individer. Mina råkar bara vara lite mer aggresiva och kanske hungriga?
#18 - 29 februari 2008 20:56
Då har ni nog oerhört mesiga och udda sessor, ni som skriver att dom är mesiga. Dom är ökända för att ta helt ta över akvariet. Mina går dock bra med malar, men malarna är ganska naggade i emellanåt.

MVH/freddan
#19 - 2 mars 2008 20:55
Hej

Jag har 2 Ancistrus ihop med mina Daffodiller och det funkar kanon!
Mvh Pierre
#20 - 2 mars 2008 20:58
Har mina sessor med multisar, det går la bra, e på och bråkar ibland. men nu när jag la i 3st sumbu blev dom helt galna var på direkt och bråka, funderar på att slänga ut sessorna och köpa jullar.
#21 - 2 mars 2008 21:02
Plecos och gibbisar är lite mer hårdhudade än ancistrusar så det kan ju vara ett alternativ. Men ancistrusar i lite större storlek borde ju funka som sagt var.
#22 - 4 mars 2008 19:11
Yippieeee!!!!!

Släppte ner en amanoräka till sessorna, hittade den inte på några dagar så jag trodde ju klart att den hade blivit mat. Men när jag sitter och matar fiskarna så sitter räkan på en av växterna :)
Då kan jag ju stoppa i fler nu när jag vet att räkan klarat sig. Eller vad tycker ni?

Annons