Vad tror ni?

#1 - 3 januari 2009 23:20
Har ett 130 liters med några fullvuxna endlers och lite yngel.
Släppte ner 8 tigerbarber för några dagar sen, hur länge tror ni att endlersen överlever??
#2 - 4 januari 2009 00:35
Tror?

Att tro är att inte veta och släpper man en seriös fiskfråga här i "off topic" så kan du förlita dig på att svaret kan bli lite precis hur som helst, fenlösa och yngellösa lär i alla fall endlersen bli..
#3 - 4 januari 2009 08:25
Usch, låter nästan som om du vill ha en vadslagning om djurens liv.

Du verkar ju säker på att de kommer dö av barberna så småningom eftersom du skrev "hur länge", och då är det väl inte schysst att släppa lös barberna hos endlersarna?
#4 - 8 januari 2009 21:45
Ursäkta, jag förstår inte hur du menar med " tror du?" innebär inte det du säger helt enkelt djurplågeri? Du har endlers och barber helt enkelt för att barberba ska döda endlerserna?
#5 - 8 januari 2009 22:02
Nja, inte riktigt så jag menade.
En kompis sa att barberna kunde vara aggresiva och käka upp endlersen.
Ville bara kolla vad folk här tyckte och trodde. Nu är i alla fall 4 barber borta då de tuggade på varandra.. men alla endlers är kvar om jag räknat rätt.
#6 - 8 januari 2009 22:18
Är frågan ställd Off Topic eller seriöst? Endlersen lär säkert överleva men inte särskilt många yngel om ens något.
#7 - 9 januari 2009 06:09
Ju färre barberna blir, desto aggressivare blir dom. Minst 10 tycker jag när det gäller tigerbarb. (Om man vill ha fredliga fiskar)
#8 - 15 januari 2009 04:02
jag missade att rensa ur ett par tre endlersyngel när jag la i ciklider i min 375... de har inte försvunnit, de har blivit fler...
#9 - 15 januari 2009 06:27
Vandal skrev:
jag missade att rensa ur ett par tre endlersyngel när jag la i ciklider i min 375... de har inte försvunnit, de har blivit fler...

Men nu snackade vi tigerbarber, de kan vara aggressivare och rovgirigare än ganska många ciklider.
#10 - 15 januari 2009 15:10
Hehe, jag hade lite sjuka och skruttiga guppys som trillade ner i min stora ciklidburk, det tog kanske 5 sekunder ;)

//C

Annons