Jag har sagt de förut..konstruktiv kritik = lärdom MEN Gör de snyggt!!! Folk måste inte va otrevliga när dom framför sin åsikt, alla har rätt till en. ALLA ÄR VI OLIKA MED OLIKA TYCKE!!!Tänk både 2 och 3 ggr hur man formulerar så blir de bättre.
En abv de stora fördelarna med internet är att man kan få svar snabbt, men det innebär också en nackdel eftersom svaren då ofta blir oövertänkta. Då tänker jag inte bara på innehållet i svaret, utan också att tonen kan bli fel och det kan låta otrevligt utan att det egentligen var avsikten.
Detta får vi nog leva med - lika väl som att många inte orkar/vill/kan/hinner (oavsett vilket) söka i forumet efter gamla svar. En tråd som denna och t.ex. avdelningen "Mitt första akvarium" gör det faktikst också något krångligare att söka i forumet för att hitta bra svar.
Förklaring: När man söker får man bäst (framförallt inte så många ovidkommande) resultat om man anger ett sökord och sedan i vilken kategori svaret skall finnas. Undrar man över molly så borde chansen vara störst att få ett bra svar om man söker i kategorin levandefödare, men om nu bra svar lika gärna kan finnas "Mitt första akavrium" eller t.ex. i denna tråd så krånglar det till sökresultatet rejält och tiden mångdubblas för att hitta ett eventuellt bra svar i forumet.