Vågar ja detta...?

#1 - 26 januari 2007 15:06
Det är så att mina fiskar & amfibrer har inge namn ne ja vet dåligt av mig att inte döpa dem... men det är det att ja har fått för mig att vattendjur dör om dem får ett bestämt namn så ja säger alltid tex groda 1 och groda 2:D
Det låter konstigt men det är värsta skräcken för mig;) men ja har kommit på såna bra nman som pasar på mina vattendjur men har ej döpt dem för ja funderar fortfarnde:D HAHHAHA! nu när ja sitter här och skriver detta förstår ja hur barnsligt det låter[:o] hehe.. men ja blir väldigt osäker nu tycker i att ja ska döpa mina vattendjur?
Ps. Ja tror inte att landdjur dör om man döper dem
#2 - 26 januari 2007 15:10
Putte och Putta/Putteflicka våra frontosor lever gott trots att de har varit namngivna i många år (iaf putte).
#3 - 26 januari 2007 15:21
Okej hehe:) det värkar bara va ja på dena sida som är skraj för att nåt ska hända:)
Men ja tror inte ja döper mina vattendjur ja kommer bara få ångest och typ va helt stirig som en guldfisk i en liten skål!
#4 - 26 januari 2007 15:46
klart att du ska döpa dina fiskar om du känner för det:)
#5 - 26 januari 2007 17:21
mm.. hehe:) men ja kommer som sagt få panik ja får tänka på det över lite godis och dricka;)
#6 - 27 januari 2007 00:53
Vart har du fått det ifrån , att fiskarna kommer dö om du döper dom?:P
#7 - 27 januari 2007 11:45
HAr bar en fisk med namnoch det är ancistrusen. Har haft den sen den var liten och nu är den väll en så där 6 år, inget ont har hänt ännu ;)

Algon heter den (uttalas då aljon) :p Väldigt maskulint för en hona enligt mig, men men...
#8 - 27 januari 2007 11:55
HAHAH! ja tror det för att min bror hade ett stort akvarium med ciklider och han fick yngel hela tiden typ och ja döpte dem och dem dog hela tiden>< hehhe... Min guld ancistrus hona skulle få heta baby jane om hon skulle vart döpt;) ja såg att Christina Aguilera kallar sig baby jane nu och så tänkte ja att nåt av mina djur måste heta det:P
#9 - 3 februari 2007 22:29
Om någon av mina Ancistrus visar sig bli en kille ska jag döpa en till Sven:p
#10 - 3 februari 2007 22:31
Marcus.N skrev:
HAHAH! ja tror det för att min bror hade ett stort akvarium med ciklider och han fick yngel hela tiden typ och ja döpte dem och dem dog hela tiden>< hehhe... Min guld ancistrus hona skulle få heta baby jane om hon skulle vart döpt;) ja såg att Christina Aguilera kallar sig baby jane nu och så tänkte ja att nåt av mina djur måste heta det:P

Haha okej men du kan ju testa döpa din ancistrus och om den dör så vet du att det för otur med sig att döpa fiskar och klarar hon sig så vet du att du bara hade otur förut;)
#11 - 3 februari 2007 23:05
jag hade en gammal ancistrus som jag döptetill sigge...men han hanblevbaar 1,5 år :(
#12 - 3 februari 2007 23:06
Min coola kompis...

... sa till mig att jag är en sådan som inte ska ha fiskar för att jag är säkert en sån som först döper dem och sedan gråter när de dör... Ja, sa jag... [:o]

Jag har endlershonorna Big Mama, Svartöga och eldstjärten Hajen... En räka heter också Big Mama och sen är det Storebror och Lillebror... :D och de lever och frodas...

Annons