Välja färg på BTN slimline

#1 - 27 juni 2008 16:45
Jag har nyss skaffat ett 222 liters som ska bli ett tanganyika akvarium. jag har bestämt mig för en sandbotten som är något ljusare än vanligt sandfärgad. Grejjen är att jag har svårt att välja färg på slimlinebakgrunden. helst hade jag valt något som är grått men det finns ju inte.
I butiken ser rött mer naturligt ut med mer djup, men vit känns lite mer neutralt och kanske funkar bättre i längden men å andra sidan så bottnen lite ljusare så kanske en ljus bakgrund blir lite för mycket. Sen vet man inte hur det ser ut i vatten och framförallt efter ett tag när det satt sig lite alger. Så är det ngn som har slimline och kan länka eller posta bilder så det förhoppningsvis blir enklare att välja?
#2 - 27 juni 2008 17:08
Micke har både ljus och mörk slimline i två akvarier. De finns längst ner bland akvarierna
http://www.zoopet.com/forum/member.php?u=24655
#3 - 30 juni 2008 19:18
det var mycket fina akvarium han hade alltså. tyvärr kan jag fortfarande inte riktigtk bestämma mig.. men det lutar lite åt vit.. eller röd. :P
#4 - 30 juni 2008 20:31
Det ska jag ha i mitt nästa kar med, vit...eller röd:p...
#5 - 30 juni 2008 20:45
Jag hade lagt mina pengar på röd gnejs, grymt snyggt!
#6 - 30 juni 2008 21:12
Då måste jag kontra med att säga att jag tycker att vit är snyggast. Nu blev det inte lättare va?? :)
Jag har själv ett kar med den vita och den är ju ganska vit i början men när man väl har kört in den så att den har blivit lite skitig av alger och annat slår den helt klart den röda med hästlängder. Tycker jag i alla fall.
#7 - 4 juli 2008 14:49
det blev en vit,,, hoppas det kommer snart bara

Annons