Vår bil har ynglat av sig

#1 - 7 september 2012 16:43
Köp aldrig aldrig aldrig en endaste en radiostyrd bil. Likheter med den allvarliga akvariesjukan finns.
Våra "yngel".
Efter en stunds kul kan en tvätt kanske passa...
Ibland blir det så kul att bilen slänger sig på "rygg"
#2 - 7 september 2012 17:33
haha så där ser de ut hemma hos syrran å hennes kille :P han köpte en bil å nu äre 4 bilar å 5 flygplan :D haha.
#3 - 7 september 2012 18:58
Jag har plats för några yngel om det blir för många ^^
#4 - 7 september 2012 20:15
Det är ju en fantastisk hobby för alla ungar, då kommer de från dataskärmen och blir istället omringad av avunsjuka kompisar! Min syrras unge ville ha en radiobil (en mer avancerad) och vi pratade om det tillsammans eftersom jag ägnat mig en del åt det, MEN de var för dyrt med 2500-3000kr tyckte hon.... Jaha, snåljåp tänkte jag för mig själv! När ungen sen fyllde år, Vad fick han, en jävla ps vita för 2500kr, det var tydligen inte för dyrt, ett litet spel man kan sitta med i bilen mm. Bra nu behöver ungen inte fronta världen när han är ute heller;)

Den vuxna bilen var dubbelparkerad ser jag...trots att den måste framföras med kodkänt förarprov:D
#5 - 8 september 2012 06:54
Står bara ute för fotandet av ynglen så det sketade jag i då. Lovar dock att bättra mig. Den största är rätt ok och ligger på 2300:-. Sen blev det ett extra batteri, som tur är, och ena snabbare laddare så blev plånbokstömmande 3200. Men så kul det är med fart på en sån liten bil. Dom andra är impulsköp och enkla från minsta, första köpet, och uppåt 150:-, 250:- och 600:-. Sen satt man fast. Det vore trevligt med en till bil så man kan tävla lite.....
#6 - 8 september 2012 15:29
bara batteri drivna? ingen metanol?
#7 - 8 september 2012 16:33
Man ska ha eldrivna, dom är snabbare, mindre meck med motorer
#8 - 8 september 2012 18:04
Elbilarna idag har sjukt bra drag, och så är de inget klet eller oljud. Nog tycker jag att metanol bilarna är kul med, fast de är så jävla mycket att göra med dem, är ju en sak om man tycker om det.

Nackdelen med elbilar är att man måste byta ut batterierna och elmotorn varje år för de blir sega som fen om man kör mycket.

Nackdelen med metanol är att man måste köpa dunkar och de är ju inte helt billigt 100+kr 5L, drar fort ihop om man kör mycket.

Har en Gammal Lazer ZX-S som jag köpte för 16 år sedan den kostade då 4-5 tusen kronor utan motor däck eller kontroll, fick upp den i 70kmh på den tiden. Har fortfarande den kvar, men elmotorn och batterierna är slut.

Jag tycker att det är en kul hobby och kommer aldrig att sluta med den även om mina vänner tycker att jag är barnslig :D
#9 - 9 september 2012 04:42
erkiperki skrev:
Man ska ha eldrivna, dom är snabbare, mindre meck med motorer

snabbare vette tusan, men mindre meck absolut.
#10 - 9 september 2012 09:06
MrH skrev:
snabbare vette tusan, men mindre meck absolut.

:D
" target="_blank">
#11 - 9 september 2012 16:30
Skulle nog göra ont att bli påkörd av den bilen lol
#12 - 27 april 2013 22:03
Några till småttingar har hittat hem och vad vore en vår utan en till Digger? Men två Diggers på fem batterier kräver nästan ett till batteri, bara 499:- styck, så vi klarar sig ute ett tag.
#13 - 28 januari 2014 09:05
Jobbigt att vänta och Unna betyder väl att det bara kommit till tyskland? Lång väntan innan man får packa upp. Sen ska snöskiten tina bort någonstans oxå....
#14 - 30 januari 2014 15:31
Nu vill vi ha barmark. Hårtork + lång sladd och smälta snö på gångarna mellan husen kanske.... Blir nog tvångströja. Köpcentret när småbutikerna stängt vore något. Både vinter och sommar.
#15 - 30 januari 2014 19:40
Vad menar du? ;)
[ATTACH=CONFIG]67053[/ATTACH]
#16 - 31 januari 2014 01:30
Där räcker det inte med ett sketet köpcenter för såna skönheter. Själv skulle jag troligen krascha varenda ett innan jag lyckats få upp det från marken ens.

Har funderat på vad fjärde bilden i #14 påminner om och slog mig nu: Strålkastarna gör ögonen på en dykarbagge litegrann
#17 - 31 januari 2014 19:11
Är man bara dagens tonåring så tar det ett par flygpass...
Visst är det så att du inte hittar dom var som helst, fast det finns firmor som tillverkar sådana plan, tex
http://www.krill-model.com/katalog/models/yak55m/yak-55m-37.html
Fast det är saltvattennivå på dom, i tre meters klass...

Och har man känsla för det och tränat flitigt så kan kan man göra som på filmen. (oops, nu kapade jag allt lite :) )
" target="_blank">
#18 - 31 januari 2014 20:29
Den ev kapningen är eu-godkänd. Det var ju löjligt hur han hanterade planet. Går ju inte att beskriva eg men som att se konstsim korsat med vad som helst i luften.
#19 - 21 mars 2014 13:45
Vad ska man säga? Oops I did it again passar välan rätt bra.

Annons