Var finns Gissa Fisken-fotot

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 31 januari 2009 09:45
Lite pinsam situation men är det någon som ver var fotot fanns på januari månads "Gissa Fisk" - jag hittar det nämligen inte själv så jag vet inte svaret[:o]
Under alla år som vi haft tävlingen så har jag bara tagit ut ett foto någonstans utan att notera var det låg och vad det var för art. Det har aldrig tidigare sedan varit några problem med att komma ihåg vilken art det är.
Dock så börjar man uppenbarligen bli gammal och minnet börjar svika:( så denna gång har jag inte en susning om var jag hittade fotot så att jag kan vara säker på vilken art det är.
En L-mal är det förstås och dessutom skulle jag tro att det är en Hypancistrus men sedan - hjälp?
#2 - 31 januari 2009 09:56
Kolla på mitt svar så har du rätt mal:p!
Ska kolla om jag kan hitta den igen:).
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 31 januari 2009 09:59
ansjo skrev:
Kolla på mitt svar så har du rätt mal:p!

Ska kolla om jag kan hitta den igen:).

Jo jag hade för mig att det var en 236, men många har också skrivit 333 och jag vill gärna se fotot för att vara helt säker för de är ju rätt lika.
#4 - 31 januari 2009 10:01
Det er en Hypancistrus sp. L236
http://www.goc.se/large_image.asp?temp_id=574&img=1
Bilagor:
#5 - 31 januari 2009 10:07
Jo jag hade för mig att det var en 236, men många har också skrivit 333 och jag vill gärna se fotot för att vara helt säker för de är ju rätt lika.

Jag hittade oxå bilden så mitt svar är oxå korrekt ;)
#6 - 31 januari 2009 10:08
Om jag inte minns fel så var bilden från ett föredrag med Janne Ekström, om Amazonas arter...hittar inte den nu....
Bilagor:
#7 - 31 januari 2009 10:09
ansjo skrev:
Om jag inte minns fel så var bilden från ett föredrag med Janne Ekström, om Amazonas arter...hittar inte den nu....

MakedonianLion hittade den men jag kan hålla med om att den var riktigt klurig att hitta :d
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 31 januari 2009 10:12

Ja helt klart så är det exakt detta foto som uppenbarligen finns inlagt någonstans på Zoopet. Tack alla för hjälpen

Inom kort får ni resultatet.
#10 - 31 januari 2009 11:30
Det var i det föredraget jag visste att jag sett den innan oxå ;)
Fast jag såg en identisk fisk i diusburg 2006 men den skulle dom ha över 500 euro för då och det var inte aktuellt.

Annons