Var köpa solskyddsfilm?

#1 - 7 april 2004 15:54
Någon som vet nåt ställe där man kan köpa solskyddsfilm relativt billigt i Malmötrakterna? Ska monteras på akvarierutan naturligtvis. (På kortsidorna för att dölja tekn. utr. bakom bekgrunden)

Letar efter ett ställe som är lättillängligt. Inte verkstäder och bilfirmor helst.
#2 - 7 april 2004 15:56
Biltema?
#3 - 7 april 2004 15:57
Clas Ohlson?! Byggvaruhus?!
#4 - 7 april 2004 16:28
Biltema hade varit bra men det är en bit mellan Malmö och närmaste Biltema i Helsingborg :s
#5 - 7 april 2004 17:37
Mekonomen?
Finns väll i vilken butik som helst som säljer bildelar.
#6 - 7 april 2004 18:44
Mekonomen har inte alltid det...jag vet inte om de någonsin har det. Ett rätt dåligt företag i den genren om jag får skriva vad jag tycker...

Det finns dock på Överskottsbolaget!!
#7 - 7 april 2004 19:00
Men, varför inte kontakta ett reklamföretag eller dylikt som kan skära ut en bit "klistermärke" i rätt färg?
#8 - 7 april 2004 19:08
jag har handlade mitt i en färgaffär
#9 - 7 april 2004 19:15
Bilfirmor brukar ha sånt. De flesta bensinmackar oxå.
#10 - 7 april 2004 19:20
Hmm... bensinmack? Tja, varför inte? Får väl sticka ner till Q8 imorgon :)
#11 - 7 april 2004 20:17
Biltema, som Patrik Tk har skrivit. Det är nog där du kan köpa solfilm billigast, men vad skall du med solfilm till? Vad är det för bakgrund du har eftersom du ser det du inte vill se?
#12 - 7 april 2004 20:21
Nu vet jag inte vad du undrar över, men Theo skrev det i sitt första inlägg...

Ska monteras på akvarierutan naturligtvis. (På kortsidorna för att dölja tekn. utr. bakom bekgrunden)

Jag skall också göra precis såhär på mina kortsidor för att dölja frigoliten och den tekniska utrustningen då jag har gjort filterkammare...
#13 - 7 april 2004 22:37
Montera solskyddsfilm eller skära ut klister ark och
sätta fast på kortsidorna för att dölja håligheten där bak
gör det lite svårt att fånga ev, fisk som råkat hoppa över bakgrunden. Tejpa istället fast en utskuren blå bakgrundsfilm,
som man kan ta lös om man behöver titta bakom bakgrunden.
#14 - 7 april 2004 23:05
Jag har inget utrymme bakom bakgrunden utan jag har endast två hörnfilterkammare och där kan jag ganska enkelt se fisk om jag lyser upp det hela. Nu kommer jag att se till så att ingen firre kan hoppa över genom att jag kommer att ha filtermatta ända upp till täckglaset.
#15 - 8 april 2004 06:13
MR CAP.
#16 - 11 april 2004 21:46
Hej

Använde/använder solfilm som backgrund i mitt akvarium, men är inte nöjd.
För att solfilmen blir blank och då reflekterar mig själv och allt annat när man tittar in i akvariet. Har därför satt ditt svart matt kartong på kortsidorna men kommer inte åt backgrunden annars skulle jag ta bort solfilmen som sitter där med. Bara min åsikt om solfilm men hoppas det blir bättre för dig så du blir nöjd med den.

MVH Markus

Annons