Var köps guldfisk till damm?

#1 - 25 juli 2013 22:53
Börjar bli färdig med bygget av en mindre damm där jag tänkt ha guldfisk i (och ev guldid).
Men jag undrar om någon här har koll på vart man bäst köper guldfiskar i eller i närheten av Halmstad?
Gärna någon som har några olika färgvarianter (gärna fina Sarasa)...
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 26 juli 2013 07:22
varenda zoo/akvarieaffär och varenda trädgårdscenter med dammavdelning säljer väl guldfisk - det måste väl vara den fisk som är absolut lättast att få tag på
#3 - 26 juli 2013 08:17
Nja, känner inte till någon trädgårdsbutik här i närheten som säljer fiskar. Och i zoobutikerna är det väl i första hand slöjstjärtar och liknande som säljs och det är jag ju inte intresserad av. Jag har även varit runt i några zoobutiker här och kollat och det var väl bara en av dem som hade lite grann, dock inga med sarasa-färger vad jag kunde se... Så därför jag frågar...
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 26 juli 2013 08:54
Låter märkligt - ja att de inte ens har guldfiskar, men därmot inte att de lite dyrare varianterna av guldfisk finns i lager eftersom få i Sverige vill betala vad de kostar.
Jag kollade på Imazos hemsida (Sveriges största fiskgrossist som lvererar till de flesta affärer i Sverige) och de har har just nu i lager röd, gul och shubunkin - men alltså inte några av de lite mer exklusiva.

Det var ju för drygt en vecka sedan en stor koiutställning i Helsingborg och där såldes säkert en hel del udda varianter av guldfiskar men det är ju lite sent påtänkt nu.

En stor grossist på dammprylar och dammfisk är ju Pondteam/Aquainteriör i Arlöv http://www.pondteam.se/svenska/sidor/aterforsaljare.aspx - du kan ju kolla med dom eller genom en av de affärer de säljer till (finns några i Halmstadregionen) om de har eller kan ta in de varianter du är ute efter.

Annons