Var tar fiskarna vägen?

#1 - 7 februari 2007 09:19
Jag är ny på forumet, och i fiskvärlden för den delen, och ser att väldigt många verkar ha avel med yngelkar och allt. Var tar dessa fiskar vägen sedan? Det går väl inte att utöka fiskbeståndet hur mycket som helst? Köper ni nya akvarium på löpande band, säljs de av eller vad händer?
#2 - 7 februari 2007 09:24
Alla yngel klarar sig inte. Överskott har jag hittills sålt eller gett bort. När det gäller mina guppys så har jag hittills bara fått en enda över. Den gav jag till en kompis. Resten har fått ersätta avlidna vuxna guppys.

Och visst har det också blivit några fler akvarier...
#3 - 7 februari 2007 10:12
jag brukar sälja mina yngel till djur affärer eller så ger jag bort dem.....givetvis så blir det mer akvarium med åren....så har det blivit för mig^^
#4 - 7 februari 2007 10:38
Ja!

Jag är ny på forumet, och i fiskvärlden för den delen, och ser att väldigt många verkar ha avel med yngelkar och allt. Var tar dessa fiskar vägen sedan? Det går väl inte att utöka fiskbeståndet hur mycket som helst? Köper ni nya akvarium på löpande band, säljs de av eller vad händer?

:D Vi köper nya akvarium på löpande band-------:D
Skämt åsido, vi ger bort, vi säljer, vi utökar mm:)
#5 - 7 februari 2007 18:36
Jag levererar en hel del yngel av speciellt Ancistrus till en eller ett par zooaffärer. Jag får tillgodokvitto att handla för i affären för besväret.

Annons