Var vill ancistrus leka?

#1 - 31 juli 2005 21:04
Har sett på forumet att visa har malen med yngel på blomkruka, men på zoo sa dom att den helst vill ha ett svart pvc- rör, vilket är det som gäller.Dom sa även på zoo att dom vill ha det trångt så dom nästan inte kan vända sig .men då undrar man hur det funkar med blomkrukan där det verkar det finnas gott om plats. Jag söker vad malen helst leker!
#2 - 31 juli 2005 21:27
Varför inte låta ancistrushanen bestämma?
Mina har nästan alltid lekt i håligheter i rötter.
mvh Daniel
#3 - 31 juli 2005 21:29
[QUOTE=rent vatten]Har sett på forumet att visa har malen med yngel på blomkruka, men på zoo sa dom att den helst vill ha ett svart pvc- rör, vilket är det som gäller.Dom sa även på zoo att dom vill ha det trångt så dom nästan inte kan vända sig .men då undrar man hur det funkar med blomkrukan där det verkar det finnas gott om plats. Jag söker vad malen helst leker![/QUOTE]

Ancistrus leker nästan varsomhelst bara man har ett par och dom är könsmogna. Jag har använt snäcka, kruka, rot och rör och det spelar ingen roll vilket man använder. Bara man ger dom bra mat t.ex ärter som jag använde. Så kommer du ha hundratals yngel tillslut.
#4 - 31 juli 2005 21:43
OK tack för svaren jag har, både rot ,rör ,växter, grottor.
#5 - 4 augusti 2005 07:33
Det är som de andra skriver, just ancistrus är inte kinkiga. Det är däremot en hel del andra L-malar som vill ha rejält trånga utrymmen. Det är nog det din Zoobutik blandat ihop det med.

Annons