Våra afrika kar...

#1 - 30 november 2007 19:57
En helt vanlig fredagkväll i malawikaret...;) Om man tittar riktigt noga ser man mitt 640 projekt i spegeln...mitt emot varandra! ;)
Tänkte vi kunde starta en liten tråd om varandras akvarier? Är juh alltid kul o se hur vi har inrett våra kar? Här år iallafall mitt nuvarande 180 L...

" target="_blank">

Mvh Patrik
#2 - 1 december 2007 01:35
Vad är det för trevliga fiskar du har i det karet??
#3 - 1 december 2007 10:14
Vad är det för trevliga fiskar du har i det karet??

Det är Golden, Lab Freibergi och Cynotilapia Afra Cobwe...

Mvh Patrik
#4 - 6 december 2007 20:08
Vad är det för sten du inrett med? Snyggt som tusan :D
#5 - 6 december 2007 20:14
det var fint =)
#6 - 6 december 2007 20:59
GRIZZLY skrev:
Vad är det för sten du inrett med? Snyggt som tusan :D

Det är akvarieberg, vet inte om det heter så på riktigt direkt, men dom har döpt det till det i "min" butik! ;) Nån form av kalksten är det iallafall...men tungt så det förslår, och väldigt tacksamt att bygga med! :D

Mvh Patrik
#7 - 7 december 2007 07:40
bjuren skrev:
Det är akvarieberg, vet inte om det heter så på riktigt direkt, men dom har döpt det till det i "min" butik! ;) Nån form av kalksten är det iallafall...men tungt så det förslår, och väldigt tacksamt att bygga med! :D

Mvh Patrik

Akvarieberg heter det.
Tillverkas i tyskland. Man blåser på kalk på olika strukturer.
Har haft det i mitt malawikar. Det var ganska snyggt, även om det ser onaturligt ut. Men de största problem var att fiskarna repade och skar sig på det, samt att det blev blått efter ett trekvarts år. Har lämnat tillbaka allt igen.

Mvh

Stefan
#8 - 7 december 2007 08:52
Stew skrev:
Akvarieberg heter det.

Tillverkas i tyskland. Man blåser på kalk på olika strukturer.

Har haft det i mitt malawikar. Det var ganska snyggt, även om det ser onaturligt ut. Men de största problem var att fiskarna repade och skar sig på det, samt att det blev blått efter ett trekvarts år. Har lämnat tillbaka allt igen.

Mvh

Stefan

Hmm, har inte varit med om att fiskarna rivit sig på det nån gång...åtminstone har jag inte märkt av det iallafall...och blå färg? Den enda färg som har uppstått är att kisel ( ? ) algerna färgat vissa utsatta ställen brunt...

Mvh Patrik
#9 - 7 december 2007 09:09
bjuren skrev:
Hmm, har inte varit med om att fiskarna rivit sig på det nån gång...åtminstone har jag inte märkt av det iallafall...och blå färg? Den enda färg som har uppstått är att kisel ( ? ) algerna färgat vissa utsatta ställen brunt...

Mvh Patrik

Kan mycket väl vara så att det var min "batch" som var felaktig. Men jag blev rejält besviken i alla fall... Kostade ju svinmycket.
Här är lite info om det:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=97424&highlight=akvarieberg
#10 - 8 december 2007 09:34
Kan verkligen hålla med om att det kosta skjortan, och det blir ju en del om man ska bygga o fylla upp ett 180L som i mitt fall...vågar inte tänka på hur mycket jag lagt ut på det där...men hädanefter när jag ska göra någon förändring så får det bli hemmagjorda bakgrunder! Eller kanske nån Btn..;)

Mvh Patrik

Annons