Efter att ha köpt ett två-pack elektroniska kopplingsur på Clas Ohlson så vill jag varna andra för denna produkt. Tvåpacket har ett väldigt sympatiskt pris, men de är inte att lita på överhuvudtaget.
Jag har gått tillbaka med en av dem då den slutade fungera. Något som sedan visade sig gå att återställa med resetknappen som finns. Något jag sedan har fått göra två gånger till på det halvår jag har haft dem. Då har jag bara använt ett av dem, för att sköta belysningen i akvariet. De blir helt blanka och verkar i övrigt stendöda.
Inte nog med detta (att de går två månader och sedan måste hårdresettas), en av dem jag har använt har dragit sig minutvis per dygn, vilket knappast är helt bra för plantorna. Utan att ha exakta mätningar så rör det sig om att klockan i dem har dragit sig ungefär en timme på mindre än en månad.
Jag köpte dessa ut i tron att man med dagens elektronik faktiskt kunde bygga tidur som var exakta och ändå billiga. Ack så jag bedrog mig. Någon som har tips på tidur som faktiskt fungerar?
Nu ska jag sluta gnälla. Det är ju inte som att det har stängt av filtret så att det dött ut heller...